بوئینگ چشم انداز درآمد خود را کاهش داد

شرکت بوئینگ در گزارشی به تشریح دلایل کاهش درآمد خود در سه ماهه دوم سال جاری پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بیزجورنالز، شرکت بوئینگ روز چهارشنبه، درآمد سه ماهه دوم خود در سال جاری را 24 میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام کرد اما به لطف هزینه های قبلی اعلام شده مرتبط با چند برنامه، سود این میزان فروش، در اختیار سهامداران قرار نگرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، این هزینه ها به مبلغ 3 میلیارد دلار پیش از مالیات افزوده شد و اولین کاهش سود سه ماهه بوئینگ از سه ماهه سوم سال 2009 تا کنون را رقم زد. در آن دوره، این شرکت بزرگ هواپیماسازی، فروش خود را یک میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام کرده بود.

اما این کاهش، از پیش بینی ها کمتر بود زیرا کاهش درآمد 44 سنت در هر سهم بوئینگ در این سه ماهه پر ضرر، از پیش بینی کاهش 92 سنت در هر سهم توسط کارشناسان، بهتر بود. بوئینگ گزارش داد در این سه ماهه، 234 میلیون دلار ضرر داشته است.

پس از انتشار گزارش درآمدهای بوئینگ در صبح روز چهارشنبه، سهام این شرکت، دو درصد افزایش داشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، ضرر سه ماهه بوئینگ پس از اعلام این موضوع بود که راک ول کالینز، تامین کننده اصلی شرکت بوئینگ، از بوئینگ بابت تاخیر در پرداخت مبلغ تجهیزات الکترونیکی و کابین خلبان که بین 30 تا 40 میلیون دلار است، انتقاد کرد.

بوئینگ در گزارش درآمدهای خود، از میانگین درآمدی هم بالاتر بود و شرکت اعلام کرد دلیل آن، توزیع تجاری مناسب و رشد خدمات شرکت بوده است.

ضررهای قبلی اعلام شده،مربوط به اقدام شرکت در لغو برنامه هواپیماهای 747-8 و دسته بندی جدید بودجه ها در نتیجه نبود برنامه فروش هواپیمای 787 دریم لاینر اعلام شده است.

برنامه سومی که به این ضرر ارتباط داده شده ، هواپیماهای سوخت رسان کی سی-46 اِی پگاسوس برای نیروی هوایی آمریکا است.

با این که به نظر می رسد این برنامه در حال حرکت رو به جلو باشد، مسائل فنی قبلی و تاخیرهای ناشی از آن، کماکان به بوئینگ ضربه می زند. زیرا باید هزینه های مرتبط با قرارداد قیمت ثابت با وزارت دفاع آمریکا را تامین کند.

با احتساب هزینه های اخیر، هزینه ها اکنون به حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده اند و نیروی هوایی آمریکا، برنامه هایی برای این تاخیرها دارد.

بر اساس این هزینه ها، بوئینگ چشم انداز درآمد خود را از بین 8 میلیارد و 150 میلیون دلار تا 8 میلیارد و 350 میلیون دلار، به 6 میلیارد و 100 میلیون دلار تا 6 میلیارد و 300 میلیون دلار کاهش داده است.

دنیس مویلنبرگ، مدیر عامل اجرایی بوئینگ اعلام کرد این هزینه ها، با این که بر درآمدها تاثیر گذاشته اند، اما «اقدامات درست و پیشگیرانه برای کاهش ریسک و تقویت جایگاه بوئینگ در آینده» بوده اند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار