کاهش 11 درصدی میزان سزارین در خراسان رضوی/ نیاز به 2 هزار تخت بیمارستانی مشهد

وزیر بهداشت گفت: زمین برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی مشهد توسط آستان قدس رضوی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور  که در استان خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص وضعیت بیمارستان قائم مشهد گفت: تا کنون بخش های زیادی از این بیمارستان نوسازی شده و علاوه بر نوسازی و بازسازی بخش های مختلف و اورژانس، طرح های دیگری نیز در دست اقدام است.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید قبلی خود از بیمارستان قائم، خاطرنشان کرد: طبق گزارش های بازرسی، مشکلات کاهش یافته و برای تکمیل ساخت بخش اورژانس این بیمارستان نیز به همراه خیرین حوزه سلامت حمایت هایی صورت می گیرد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیمارستان امام رضا(ع) توجه خوبی کرده و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی به آن اختصاص داده شده است.

نمود اجرای طرح تحول سلامت در خراسان رضوی
علیرضا رشیدیان استاندار استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 4 هزار نفر توریسم سلامت برای درمان خود به استان خراسان رضوی مراجعه کردند که بسیار ارزشمند است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه ترویج زایمان طبیعی در کشور توسط وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: سزارین که در دوران گذشته در کشور عمومی شده بود با اجرای این بسته بسیار ارزشمند توسط وزارت بهداشت کاهش قابل توجهی یافت و در استان خراسان رضوی نیز شاهد کاهش 11 درصدی میزان سزارین بودیم.

 وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی سالانه 25 میلیون زائر دارد که خوشبختانه خدمات اورژانس در آن ارتقا و 2 دستگاه بالگرد اورژانس نیز به آن اختصاص یافت تا خدمات بهتری را به مردم ارائه دهد.

دانشگاه ها و دانشکده ها برای ارائه خدمت رقابت می کنند
استاندار استان خراسان رضوی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی چندین دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعال هستند، گفت: این دانشگاه ها و دانشکده ها رقابت خوبی برای ارائه خدمات استاندارد به جمعیت بیش از 6 میلیون و 200 هزار نفری استان و همچنین زائران آن دارند.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دو سال گذشته انجام شد، تبادل استاد و دانشجوی دانشگاه های استان با کشورهای همسایه بوده و تنها در یک مورد از آنها، چندی پیش نخستین پیوند کلیه در شهر هرات، توسط پزشکان متخصص ایرانی انجام شد.

آغاز عملیات ساخت بیمارستان 540 تخت خوابی در مشهد
وی به اقدامات انجام شده در بیمارستان های استان خراسان رضوی در قالب برنامه ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها اشاره کرد و افزود: اگرچه اقدامات بسیار خوب و اثرگذاری انجام شده اما با انتظارات وزیر بهداشت فاصله دارد که البته این انتظار بحق است اما بیمارستان امدادی مشهد که همواره وضعیت نامناسبی داشت در سال گذشته توانست در کشور حائز رتبه برتر ارتقای هتلینگ شود.

رشیدیان در ادامه خبر خوشی برای مردم مشهد داشت و گفت: خوشبختانه برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در مشهد، قطعه زمینی از سوی آستان قدس رضوی در شرق شهر مشهد در نظر گرفته شده و امیدواریم که در آینده ای نزدیک، عملیات ساخت آن آغاز شود.

هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه زمین برای احداث بیمارستان540 تختخوابی مشهد توسط آستان قدس رضوی فراهم شده و باید منابع مورد نیاز را از محل فروش زمین دیگری فراهم کنیم. آرزو دارم که حداقل 2 هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت های بیمارستانی  مشهد اضافه شود. به عهد خود وفادارم اگرچه ممکن است که راه اندازی این بیمارستان با تاخیر آغاز شود اما در ماه آینده با سرعت بیشتری به نتایج بهتری دست پیدا می کنیم.

سهم وزارت بهداشت در تحقق اقتصاد مقاومتی
استاندار استان خراسان رضوی اظهار داشت: علیرغم وجود مشکلات زیاد در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،این دانشگاه توانست رتبه 3 پژوهشی را به دست آورد.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" خواستار توجه بیش از پیش به حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان نیز می تواند با تاکید بر تولید داخلی، تقویت شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو و نیز افزایش صادرات، محقق می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.