از دیدار با مکارم شیرازی تا بر تن کردن رخت خادمی/ وجود برنج تراریخته شایعه است

وزیر بهداشت با اشاره به سفر خود به استان البرز گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها صحبت های من را تحریف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت در جریان سفر به مشهد به منظور شرکت در بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ، صبح امروز با حضور در دفتر آیت الله مکارم شیرازی در مشهد مقدس ، با ایشان دیدار کرد. 

هاشمی در این دیدار گزارشی از وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در کشور، میزان موالید، کمبود تخت های بیمارستانی، چالش تامین منابع برای ادامه طرح تحول سلامت و برخی موضوعات روز ارائه کرد. 

وزیر بهداشت یکی از مهمترین چالش های طرح تحول سلامت را تامین منابع مالی پایدار دانست و از ارائه پیشنهاد اصلاحیه بودجه 95 از سوی دولت به مجلس برای تامین کسری بودجه و از جمله کسری اعتبارات بیمه خبر داد. 

دکتر هاشمی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به استان البرز، گفت: در یکی از بیمارستان های کرج سالانه 15 هزار زایمان انجام می شد که اکثر آنها سزارین بود و در اولین سفری که به استان البرز داشتم می دیدم که برخی از مراجعان پس از زایمان بر روی زمین خوابیده بودند اما در حال حاضر بیمارستان زنان به خوبی در خدمت مردم است و وضعیت قابل مقایسه با گذشته نیست. 

وزیر بهداشت با اشاره به صحبت های اخیر خود در استان البرز افزود: بنده در سفر اخیرم به این استان در خصوص خوابیدن بیماران کف بیمارستان صحبت کردم که متاسفانه برخی از رسانه ها با تحریف صحبتهای من بی اخلاقی کردند. از سوی دیگر در سالهای گذشته در کشور حدود هزار و 800 تخت بیمارستانی در سال ساخته می شد اما ظرف 18 ماه در استان البرز حدود هزار تخت بیمارستانی ایجاد شده که اقدامی بسیار ارزشمند است. 

کمبود صد هزار تخت بیمارستانی در کشور 
دکتر هاشمی به کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور اشاره کرد و به تشریح شاخص تخت بیمارستانی در کشورهای مختلف پرداخت و گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر در کشور 1.6 تخت وجود دارد در حالی که این شاخص در ترکیه 2.7، در ژاپن 14، در برخی کشورهای اروپایی 8 و در کشورهای عربی همسایه مانند قطر بین 5 تا 6 تخت است. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور در گذشته که مانع توسعه زیرساخت های حوزه سلامت و تخت های بیمارستانی شده بود این است که افکار سوسیالیستی هنوز در ذهن برخی از تصمیم گیرندگان رسوباتی دارد و معتقدند که حوزه سلامت حاکمیتی است و نباید اجازه ورود بخش خصوصی را داد. 

تکمیل 2 بیمارستان در استان قم تا پایان سال 
دکتر هاشمی همچنین در خصوص وضعیت تخت های بیمارستانی در استان قم نیز اظهار داشت: در قم به ازای هر هزار نفر 0.9 تخت وجود دارد که برای رسیدن به شاخص فعلی 1.6 حداقل به 500 تخت و برای رسیدن به 2.6 که یکی از اهداف ما است، حدود 1500 تخت بیمارستانی نیاز داریم. 

وزیر بهداشت بیان کرد: تا پایان سال بیمارستانهای فرقانی و نیروگاه قم تکمیل و به بهره برداری می رسد و علاوه بر آن بیمارستان 500 تختخوابی در جاده فرودگاه و بیمارستان 160 تختخوابی آیت الله خوانساری در جوار بیمارستان شهید بهشتی می تواند کمبودهای قم را تا حدی برطرف کند. 

گفتنی است، در این دیدار وزیر بهداشت را دکتر محرابی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همراهی کردند .

وجود برنج تراریخته شایعه است 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی دقایقی پیش در نیشابور در پاسخ به شائبه ورود محصولات غذایی و بذر تراریخته به کشور اظهار داشت: در بحث محصولات تراریخته هیچ اتفاقی نیفتاده است که بخواهیم کسی را متهم به خیانت کنیم. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وجود برنج تراریخته شایعه‌ای بیش نیست، از محققین و رسانه‌ها خواست با ورود بحث‌های خود به رسانه مردم را نترسانند.
 
از 10 سال پیش تاکنون هیچ موضوع جدیدی در حوزه واردات و کشت محصولات تراریخته رخ نداده و در حوزه برنج نیز هرچه عنوان می‌شود، شایعه است.

گفتنی است؛ وزير بهداشت در سفر به مشهد رخت خادمي امام رضا (ع) را به تن كرد.

از دیدار با مکارم شیرازی تا بر تن کردن رخت خادمی/ وجود برنج تراریخته شایعه است



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.