نصب سیستم ضد موشکی آمریکا در افغانستان

برخی منابع خبری از استقرار و نصب سیستم ضد موشکی آمریکا در افغانستان خبر می‌دهند.

پس از نصب سیستم ضد موشکی، افغانستان دیگر بی طرف نخواهد بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بزخی منابع خبری از استقرار و نصب سیستم ضد موشکی آمریکا در افغانستان خبر می‌دهند.

محمود حیدری مطلع سیاسی می‌گوید کوه صافیِ در ولایت پروان برای نصب این سیستم تعیین شده و آمادگی‌ها برای ساخت این شبه‌پایگاه آغاز شده است.

به گفتۀ حیدری نصب این سیستم رویکرد کشورهای منطقه به ویژه چین، ایران و روسیه را تغییر خواهد داد و به احتمال زیاد جنگ نیابتی در افغانستان به درازا خواهد کشید و در نتیجه تنور جنگ افغانستان برای چندین سال آینده همچنان روشن خواهد بود.

کابل‌خان تدبیر، یکی دیگر از مطلین سیاسی نیز می‌گوید نصب سیستم ضد موشکی جنبۀ دفاعی داشته و به سود کشور است.

به گفتۀ تدبیر، پس از نصب این سیستم امکان دارد جنگ افغانستان طولانی شود، اما این سیستم خطر افزایش قدرت داعش در کشور را برطرف می‌کند و نمی‌گذارد افغانستان با سرنوشت سوریه روبه‌رو گردد.

آوا نوشت: اسحاق اتمر، یکی دیگر از آگاهان نیز نصب این سیستم را به سود کشور می‌داند و می‌گوید افغانستان در موقعیتی قرار دارد که تمام همسایه‌های آن اسلحه اتمی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعیِ پیشرفته دارند و نصب سیستم ضد موشکی به عنوان سپری دفاعی از آسیب‌های احتمالی آینده جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، موشک ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.