گیلان؛

دستور پرداخت مطالبات چایکاران گیلان و مازندران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دستور پرداخت 250میلیارد ریال از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  گیلان؛ استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص چای گفت: وی به معاونان ذی ربط و خزانه دستور داد حداقل 250 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران تا پایان هفته کنونی پرداخت شود.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه پیش از این 580 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود، افزود: با 250 میلیارد ریال دیگری که قرار است پرداخت شود و مبلغی که سازمان چای از کارخانه داران اخذ خواهد کرد، کل پرداختی به چایکاران گیلان و مازندران به 900 میلیارد ریال معادل 60 درصد مطالباتشان خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در 3 سال گذشته گفت: دولت در سال 93، 880 میلیارد ریال و در سال 94 هزار و 370 میلیارد ریال بابت خرید برگ سبز چای به چایکاران پرداخت کرده است.

استاندار گیلان به افزایش 12 درصدی قیمت برگ سبز چای و 42 درصدی میزان برداشت آن در سال کنونی اشاره کرد و گفت: به رغم محدودیت اعتباری، دولت و سازمان مدیریت برنامه ریزی برای پرداخت به موقع مطالبات چایکاران و کشاورزان سخت کوش اهتمام دارد.

محمدعلی نجفی خاطر نشان کرد: تا چهاردهم مرداد پارسال 480 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود در حالی که این آمار تا پایان هفته کنونی 900 میلیارد ریال و حدود 2 برابر مدت مشابه پارسال خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای برای تقویت صنعت راهبردی چای گفت: این صندوق پارسال بدون بوروکراسی های بانکی به کارخانه داران و چایکاران 115 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد درصد پرداخت شد.

از 5 اردیبهشت تاکنون حدود 82 هزار تن برگ سبز چای به ارزش هزار و 520 میلیارد ریال از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.