نقش سراي ابريشم در احياء حيات

شاید در زندگی خود چندین بار صحنه ی یک تصادف دلخراش را دیده باشیم. بارها دیده ایم که فردی روی زمین افتاده و مجروح شده است. همگی سعی می کنیم که هر چه زودتر با اورژانس یا آتش نشانی تماس بگیریم تا مداوای مصدوم سریع تر انجام شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید در زندگی خود چندین بار صحنه ی یک تصادف دلخراش را دیده باشیم. بارها دیده ایم که فردی روی زمین افتاده و مجروح شده است. همگی سعی می کنیم که هر چه زودتر با اورژانس یا آتش نشانی تماس بگیریم تا مداوای مصدوم سریع تر انجام شود. یا اگر حس انسان دوستی بیشتری داشته باشیم خودمان اورا به نزدیک ترین بیمارستان می بریم. با رسیدن پزشک متخصص وجدانمان راحت می شود که یک کار پسندیده و خیر انجام داده ایم. گاهی با اهدای پول به مؤسسات خیریه، نیاز خود به دست گیری از نیازمندان را ارضا می کنیم، یا با داشتن کارت اهدای عضو، مدام به این می اندیشیم که روزی ممکن است جان چند نفر با اعضا و جوارح ما نجات یابد.

آری، کمک کردن راه های زیادی دارد. همگی می خواهیم بیت زیبای "بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند" را جاودانه سازیم. اما عده ی کمی از ما به این فکر می کنیم که راه راحت تری نیز برای این موضوع وجود دارد.

همه ی ما، برای ارضای حس مسئولیت پذیری اجتماعی و احساس رضایت از اعمال نکوکارانه ی خود، جوهری در وجود خویش داریم که می توانیم اهدایش کنیم. خون، مایع حیات انسان است که با اهدای مقدار کمی از آن می توان جان عده ای را نجات داد. شاید همان فرد مصدوم در تصادف رانندگی، پس از رسیدن به بیمارستان نیاز به خون داشته باشد. کودکان هموفیلی برای زنده ماندن به فرآورده های خونی نیاز دارند که تقریبا همه از کمبود و گرانی آن باخبریم. خیلی های دیگر با بیماری های دیگر با همین چند قطره ی خون ما، شانس زندگی دوباره را بدست خواهند آورد. این عمل چنان باارزش است که نهم مرداد ماه از طرف سازمان انتقال خون ایران، به روز اهدای خون نامگذاری شده است.

هیأت مدیره ی سرای ابریشم –بزرگترین بازار فرش ماشینی کشور- در راستای این عمل نیک، تمامی تدارکات لازم را در نظر گرفتند تا در روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه، یک واحد سیار برای گرفتن و انتقال خون داوطلبان، در سرای ابریشم –گلستان فرش ایران- مستقر شود. این حرکت انسان دوستانه با استقبال فراوان تمامی کارکنان این مجموعه روبرو شد. باشد که این عمل نیک، هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.


منبع : pr

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار