شیراز؛

رفع مسائل بیش از 213 واحد تولیدی در فارس

مشکلات 463 واحد تولیدی و صنعتی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌ ها و بازدید و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و ارائه راهکار مناسب در راستای رفع موانع تولید و فعالیت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت اقتصادی استانداری فارس در چارچوب سیاست‌های دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقای توان تولیدی واحدها است.
رحمانی بابیان اینکه بر اساس آخرین گزارش و آمار، از مجموع واحدهای تولیدی استان فارس تنها 12 درصد یعنی حدود 570 واحد تعطیل است و برخی به صورت نیمه‌ فعال کار می‌کنند تصریح کرد: در 80 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که تاکنون برگزار شد مشکلات463  واحد بررسی و با تعامل بانک‌ها، تأمین اجتماعی، دستگاه‌های مختلف خدمت رسان موانع و مسائل 213 واحد تاکنون برطرف شد.
وی ادامه داد: قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی و عدم قدرت رقابت واحدها را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بابیان اینکه دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی تسهیلات ویژه‌ای بااعتباری بالغ‌ بر 16 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌ فعال اختصاص داد از عملکرد خوب استان فارس در جذب این اعتبارات سخن گفت و تصریح کرد: استان فارس با پرداخت 40 میلیارد تومان برای 31 طرح تاکنون مقام نخست در کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.
رحمانی اظهار داشت: سهمیه نخست فارس در این تسهیلات 517 میلیارد تومان بود که توانست 31 طرح با اعتبار یک هزار و 153 میلیارد تومان معرفی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود در صنعت ناشی از عدم مدیریت صحیح و علمی است و بهره‌گیری از تخصص افراد کارآمد در بخش مالی را امری ضروری در موفقیت واحدهای تولیدی است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.