دکتر دهقان:

کارخانجات شکر به خاطر هزینه های بالای تولید دچار اختلال هستند

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیزگفت: کارخانجات تولیدی شکر به خاطر هزینه های بالای تولید و عدم حمایت دولت دچار اختلال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دهقان پس از حضور در جمع کارگران کارخانه قند چناران و جلسه با مدیران این مجموعه و برخی مسئولین محلی اظهار داشت: متاسفانه شاهد این هستیم که شکر به صورت سرسام آوری گران شده است، و امروز در حالی که کارخانجات تولیدی شکر،  محصول خود را با نرخ مصوب دوهزار و سیصد تومان و کمتر از آن در بازار به فروش رسانده اند، اما دلالان و وارد کنندگان شکر با گران کردن قیمت این محصول به حدود چهار هزار تومان و بالاتر درآمدهای هنگفتی را از آن خود کرده اند.

کارخانجات شکر به خاطر هزینه های بالای تولید دچار اختلال هستند

دکتر محمد دهقان با انتقاد از عدم حمایت دولت از کارخانجات تولید شکر در کشور گفت: سالانه یک و نیم میلیون تن شکر در کشور تولید می کنیم و مصرف داخلی حدود دو میلیون تن می باشد؛ و اگر واردات پانصد هزار تن مورد نیاز به موقع انجام شود، قیمت شکر به صورت سرسام آور افزایش نیافته و خسارتی مشابه آنچه که شاهد هستیم به مردم وارد نمی شود.

کارخانجات شکر به خاطر هزینه های بالای تولید دچار اختلال هستند
وی با تاکید بر مشکوک بودن نحوه مدیریت بازار شکر خاطر نشان کرد: متاسفانه با تاخیری که دولت در واردات پانصد هزار تن شکر داشته است اولا شکر، گران شده است و ثانیا زمانی شکر به بازار وارد می شود که کارخانجات تولیدی باید خود را برای خرید چقندر قند و تولید شکر آماده می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه باید بررسی کنند چه کسانی از واردات شکر و عرضه آن با قیمت بالا سود برده اند و چرا باید به گونه ای مدیریت شود که دلالان سودهای سرشاری را از آن خود کنند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.