زنجان؛

اخراج جمعی از کارگران ایران ترانسفو در ادامه اعتراض

کارگران شرکت ایران ترانسفو به بی توجهی مسئولان این مجموعه به تولید و چرخش چرخ های اقتصاد 12 روز است که در اعتراض به سر می برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعدادی از کارگران معترض ایران ترانسفو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفتند: ما خواهان انعکاس واقعیت ها هستیم و کارگران  معترض ایران ترانسفو نه به حزب خاصی گرایش دارند ونه سیاسی هستند. فقط  ما کارگرانی هستیم که با عشق به استانمان در این مجموعه مشغول به کاریم و نمی خواهیم این سرمایه ی را به صورت ور شکسته و تعطیل تحویل آیندگان دهیم که همچون کارخانه کبریت زنجان به موزه ای برای تماشا تبدیل شود. 

ادامه اعتراض کارکنان ایران ترانسفو  به اخراج جمعی از آنان انجامید

یکی از کارگران معترض افزود: ایران ترانسفو سال گذشته به شرکت سرمایه گذار سینا فرآیند واگذار شده بود که با همت کارکنان شرکت بی صلاحیتی این سرمایه گذار به سازمان خصوصی سازی اثبات شد و همین امر موجب شد که این مناقصه باطل شود و شرکت دو باره به مزایده گذاشته شود.

این کارگر ادامه می دهد معترضین به دنبال خواسته های غیر منطقی و احساسی ویا افزایش قیمت سهام نیستند بلکه آنها در صددند تولید به روز های پر رونقش برگردد چرا که ایران ترانسفو رگ حیاتی استان است.

این کارگر گفت: با توجه به اینکه ماهیت هر شرکت تولیدی بنا به تولید مداوم و مستمر آن قرار گرفته است درحالیکه بعد از فروش سهام این شرکت به مدیریت شرکت صنعت و تجارت آداک  نسبت به تهیه مواد اولیه کوتاهی شده و هزینه‌های مربوط صرف مصارف غیرضروری و غیرکارشناسانه همچون پرداخت سود نامعتارف و امتناع از افزایش سرمایه شرکت مبادرت می کند.

ادامه اعتراض کارکنان ایران ترانسفو  به اخراج جمعی از آنان انجامید

یکی دیگر از کارگران معترض به اقدامات مسئولان شرکت ایران ترانسفو گفت: چگونه ممکن است شرکتی که هزینه‌های آن نسبت به سال مالی گذشته 30 درصد افزایش یافته و تولید ان تنها 20 درصد پارسال است امسال اقدام به پرداخت چنین سودی می کند.

کارگر معترض دیگر با اشاره به برگزاری جلسه شورای تامین گفت: معترضان شرکت ایران ترانسفو بر اساس تصمیمات اعضای این شورا، و جلساتی که با نماینده مجلس دکتر و قفچی و نمایندگان  استانداری زنجان صورت گرفت منجر به تصویب چهار مصوبه شد.

1- سرمایه گذار از بخش بازرگانی شرکت بر کنار شود یا استفاء بدهد و همچنین کارمند و نیروی متخصص را در این بخش به کار گیرد.

2- نحوه ی واگذاری ایران ترانسفو به شرکت آداک را مورد بررسی قرار دهند و از طی روند قانونی و متداول واگذاری اطمینان حاصل شود و در صورت وجود شبهه ، این واگذاری فسخ شود.

3- حسابرسان قانونی از طرف استانداری ، سود 75 تومانی مجمع را مورد بررسی قرار دهند تا حقیقی یا کذایی بودن این میزان سود ، مشخص شود.

4- امکانات رفاهی و بیمه ی کارگران و تمام چیزهایی که به عنوان عرف شناخته می شود ،کاهش نیابد و مسئولان تضمین کنند که ایران ترانسفو تعدیل نیرو نخواهد داشت.

این کارگرمی گوید : در حالیکه روز چهارشنبه آماده برگشت بر سرکار به شرط اجرای چهار مصوبه استانداری بودیم خبر اخراج چهار نفر از کارگران که پیگیر مشکلات این شرکت بودند اعلام شد.

یکی از کارگران اخراجی این شرکت به خبرنگار ما گفت :ساعت 2 بامداد بود که خبر اخراجمان را به ما اعلام کردند.

در پی این اخراج کارگران شرکت اعلام کردند به تحصن خود تا بازگشت مجدد همکارانشان بر سر کار ادامه خواهند داد .

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
درود به غیرتشون