اصفهان؛

کشت محصولات جایگزین در حوزه کشاورزی کاشان

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: منطقه کاشان به دلیل اقلیم کویری منطقه کشاورزی نیست و باید در این حوزه به کشت‌هایی که نیاز به آب کمی دارند توجه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید جواد ساداتی نژاد در نشست مطبوعاتی که با حضور اصحاب رسانه شهرستان کاشان و آران و بیدگل  برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت و همچنین  روز خبرنگار اظهار داشت: حوزه خبرنگاری نقش بسیار مهم در توسعه کشور و انسجام بخشی منطقه دارد.

ساداتی نژاد افزود: یکی از موضوعاتی که مورد ارزیابی قرار گرفته است این است که حوزه خبر و تولید خبر در منطقه کاشان از بسیاری از استان های کشور نیز بیشتر است و این نشان دهنده ظرفیت بالای منطقه است.

در این نشست ساداتی نژاد پیرامون وضعیت نامناسب فرهنگی ، بدحجابی و همچنین راهکار رفع این معضل اظهارداشت: نام شهر کاشان با عنوان "دارالمومنین" نشان دهنده و معرف سبک زندگی والای مردم است که باید به این نکته توجه شود که کدام رفتار مردم باعث پیوند مبارک این نام با شهر شده است.

ساداتی نژاد افزود: باید بررسی شود که چه رفتار نامناسبی رخ داده است و برای برطرف کردن این معضل علاوه بر مسئولین، باید از خود مردم، مراکز مذهبی و مساجد و کانون‌های فرهنگی هم کمک بگیریم.

وی در مورد بحران آب منطقه کاشان خاطرنشان کرد: متوسط بارش باران در 40 ساله اخیر 13 سانتی متر و متوسط تبخیرآب، 3/5 متر است و وضعیت افت آب منطقه سالانه 1 متر، و به عبارت دیگر منفی 31 میلیون متر از سفره‌های آبی داریم استفاده می‌کنیم که اگر به همین منوال پیش برود با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم و در آینده با کوچ جمعیت در این منطقه روبرو می‌شویم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس راهکار عبور از بحران آب را چنین بیان کرد: صرفه‌جویی در حوزه شُرب، استفاده از صنایعی که غیر آب بر در حوزه صنعت و بهره‌مندی از کشت جایگزین در حوزه کشاورزی است.

ساداتی نژاد در ادامه افزود: منطقه کاشان به دلیل اقلیم کویری، منطقه کشاورزی نیست بلکه یک منطقه صنعتی است ولی نه به آن صورتی که بگوییم درجه کشاورزی صفر است بلکه باید در این حوزه به کشت‌هایی که نیاز به آب کمی دارند توجه کنیم که در این رابطه برای رسیدن به این هدف کارگروهی را نیز ایجاد کرده‌ایم.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.