روزگار تلخ دانشجویان انگلیسی با پرداخت مالیات شکر

دانشجویان دانشگاه برایتون انگلیس با ایجاد کمپینی نسبت به وضع مالیات بر قندوشکر در این دانشگاه اعتراض کردند.

روزگار تلخ دانشجویان انگلیسی با پرداخت مالیات شکر///وقتی مالیات شکر صدای دانشجویان انگلیسی را درمی‌آوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف؛ دانشجویان دانشگاه برایتون انگلیس با ایجاد یک کمپین نسبت به وضع مالیات بر قندوشکر در این دانشگاه اعتراض کردند.

فعالان این کمپین می‌گویند: مالیات 10 پنی برای نوشیدنی‌های حاوی شکر اضافه، دانشجویان فقیر این دانشگاه را با مشکل مواجه می‌سازد.

وضع مالیات بر قندوشکر در دانشگاه برایتون در ابتدا با حمایت جیمی اُلیور –آشپز دانشگاه-- و اتحادیه دانشجویی مواجه شد. اما در حال حاضر، واکنش‌های منفی نسبت به این قانون دانشگاه تشدید شده است. به همین منظور یک گروه به نام "دانشجویان برایتون علیه شکر" در تلاش هستند تا اتحادیه دانشجویی را از ادامه اجرای این قانون در دانشگاه باز دارند. به عقیده آن‌ها، دانشگاه برایتون در سال گذشته 7 میلیون 690 هزار پوند مازاد درآمد داشته است. بنابراین نیازی به کسب درآمد از وضع مالیات بر شکر نیست.

جرمی گیل، یکی از فعالان این کمپین می‌گوید: با وجود کاهش کمک‌های مالی، درآمد دانشگاه با تکیه بر هزینه‌های دانشجویی در حال افزایش است. بنابراین نیازی به اجرای مالیات نیست. اگر وضع مالیات بر قندوشکر بخشی از طرح تغذیه سالم دانشجویان است، بهتر است از سیاست‌های کاربردی‌تر استفاده شود تا قشر دانشجویان فقیر از آسیب‌های آن در امان باشند.

این دانشجوی رشته علوم اجتماعی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری مجدد در این دانشگاه می‌توان مرکز آموزش تغذیه راه‌اندازی کرد و منابع، ابتکارات، و آموزش لازم در این زمینه را به دانشجویان ارائه داد.

با این حال، مقامات دانشگاه برایتون از سیاست مالیات بر شکر حمایت می‌کنند و آن را روشی هدف‌دار برای کاهش مصرف قندوشکر می‌دانند. آن‌ها معتقدند، رستوران‌ها و خانواده‌ها نیز می‌توانند با حمایت از وضع مالیات بر قندوشکر، به سوی ارتقای سلامت در جامعه حرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار