اصفهان؛

دستِ تنهای شهرداری و بهزیستی در ساماندهی متکدیان اصفهان

اگر همه نهادها همکاری لازم را در ساماندهی متکدیان داشته باشند بی تردید می توان این معضل اجتماعی را مهار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مسعود مهدویان‌فر،مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشورسامان دهی متکدیان در شهرهایی با جمعیت بالای 500 هزار نفر بر عهده 12 سازمان و نهادمانند اداره کل بهزیستی استان، نیروی انتظامی، شهرداری، اداره کل زندان هاو اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که برای آن ها شرح وظایف مشخصی تعریف شده است.

وی افزود:شهرداری اصفهان و اداره کل بهزیستی استان برای تأمین مکان و پوشش های حمایتی از متکدیان تاکنون بر اساس وظایف تعریف شده عمل کرده اند و مرکز فضیلترا برای متکدیان بالای 18 سال و مرکز هدایترا برای متکدیان زیر 18 سال راه اندازی کرده اند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهانبیان کرد: در حال حاضر شهرداری و بهزیستی استان بیشترین مشارکت را در ساماندهی متکدیان دارند اما شهردای اصفهان تنها مسئول این معضل نیست بلکهاگر دیگر نهادها همکاری لازم را در ساماندهی متکدیان داشته باشند بی تردید می توان این معضل اجتماعی را مهار کرد.

وی گفت: شهرداری اصفهان در سال 94 یک هزار و 500 متکدی را دستگیر کرد که نسبت به سال های گذشته،شمار متکدیان دستگیر شده حدود 20 درصد افزایش داشته و بر اساس آمارهای به دست آمده در 2 سال گذشته 80 درصد متکدیان شهر اصفهان غیر بومی بودند که حدود 40 تا 50 درصد آنان اتباع بیگانه و مهاجران بوده اند.

مهدویان فر افزود: متکدیان اصفهان بیشتر در مناطق مرفه نشین، مراکز خرید، اطراف بیمارستان ها، مراکز پزشکی و در مناطق شهرداری یک، 5 و 6 تمرکز دارند و درآمد روزانه آنهااز 200 تا500 هزار تومان است.

وی گفت: بر اساس ماده 712 قانون مجازات اسلامی، گدایی و تکدیگری جرم است و از یک تا 3 ماه حبس دارد اما این ماده قانونی به طور کامل اجرا نمی شود.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.