امروز؛

فرمانده تفنگداران بازداشت‌شده در ایران در انتظار اعلام میزان مجازات

بنابر اعلام مقامات آمریکا، امروز قرار است میزان و نوع مجازات بلندپایه‌ترین عضو گروه 10 نفره تفنگداران بازداشت‌شده در خلیج فارس اعلام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «واشینگتن فری بیکن،» به گفته مقامات آمریکایی، امروز قرار است میزان مجازات فرمانده دو قایق نیروی دریایی آمریکا که ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن 94) به دلیل تجاوز به آب‌های ایران در خلیج فارس متوقف شدند، اعلام شود.

«دیوید نارتکر،» پس از بازداشت به عنوان فرمانده تفنگداران در مقابل دوربین، از ایران به دلیل ورود غیرمجاز به مرزهای آبی این کشور عذرخواهی کرد. 

به گفته یکی از مقامات نظامی آمریکا، او به همراه ملوانی که هویتش مشخص نیست اوایل ماه جاری میلادی در مقابل «فرانک مورنو،» رئیس فرماندهی مأموریت‌های رزمی نیروی دریایی آمریکا، حاضر شد تا تفهیم اتهام شود. در این جلسه به نارتکر گفته شد به دلیل حادثه مذکور مجازات می‌شود؛ اما ملوان ناشناخته به طور کلی رفع اتهام شد. نارتکر نهمین نفری است که در میان 10 تفنگدار آمریکایی به دلیل این حادثه مورد تنبیه قرار می‌گیرد.

نیروی دریایی آمریکا در گزارشی که درباره حادثه مذکور در ماه ژوئن (31 روز منتهی به 12 تیر) منتشر کرد مدعی شد ایران هنگام بازداشت تفنگداران آمریکایی با تهدید اسلحه، قوانین بین‌المللی را نقض کرد. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که تا مرحله اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران چند روزی بیشتر باقی نمانده بود.

به ادعای مقامات آمریکایی، حق ایران برای بررسی قایق‌ها به دلیل ورود آن‌ها به مرزهای آبی این کشور «منطقی» است؛ اما ممانعت از ادامه مسیر آن‌ها بنابر قانون «عبور بی‌ضرر،» نوعی تجاوز به حقوقشان بود. در گزارش منتشر شده، تفنگداران آمریکایی به دلیل نداشتن آمادگی و خطا در تشخیص مسیر مقصر شناخته شدند. افسر نیروی دریایی، مدیر اجرایی و مسئول این تفنگداران در کویت به دلیل حادثه مذکور از کار برکنار شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
عزیز دل مهم نیست که این مانور سر یکی دو تا قایقه یا زدن ناو

ایران با این کارش ابهت نیروی دریایی امریکا رو ترور کرد!
لههههه کرد نیروی دریایی امریکا رو با این کار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
اگه امریکا رو تصرف میکردید اینقدر خبر نمیزدید که این بی چاره هارو خبر کردید انگار 10 تا ناو هواپیما بر امریکا رو زدن هی میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
والا بخدا
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
تا دیگه وارد آب و خاک ما نشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
این بدبختای مادر مرده هم شدن چوب دو سر طلا هم اینجا هم اونجا شدن سوژه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
مگه مادر هاشون مرده ان؟ که میگین مادر مرده؟!
-
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
درمورد اشتباهات افرادشون که به حیثیت نداشته شون لطمه زده وتازه چیز خاصی هم نشده انقدر حساس هستن.حالا ماهاروببین
آخرین اخبار