گیلان؛

اشتغال زایی 300 نفر در بازار ماهی فروشان گیلان

مدیرعامل شرکت مجتمع ماهی فروشان امید گیلان گفت: تا 50 سال آینده مشکلی در زمینه پرورش و صادرات ماهی در گیلان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

محمد جعفر شهبازی در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: مسئله ایجاد بازار ماهی فروشان از سل 82 با حضور ماهی فروشان به نام رشتی مطرح شد و از سال 86 بعد از تهیه زمین کار اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه این بازار با سرمایه شخصی سرمایه گذاران مجموعه به پایان رسید اظهار کرد: کمک های دولتی برای بازار ماهی فروشان ضعیف بود و از عدم همکاری مسئولان نیز شاکی هستیم.

مدیرعامل شرکت مجتمع ماهی فروشان امید گیلان با بیان اینکه بازار ماهی فروشان گیلان به عنوان بزرگترین بازار ماهی فروشان ایران و خاورمیانه محسوب می شود بیان کرد: این بازار می تواند در استان گیلان به عنوان یکی از مراکز دیدنی وگردشگری مطرح شود.

شهبازی با بیان اینکه این بازار در سال 91 با حضور رئیس جمهور افتتاح شد مطرح کرد: مساحت کل مجموعه 17 هزار متر است که 12 هزار متر از ان تاسیسات را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه این بازار شامل 37 حجره،3 طبقه و 23 غرفه است اظهار کرد: این بازار بزرگ حدود 5 هزار متر پارکینگ دارد و فصل کار بازار از اواخر شهریور شروع می شود و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مجتمع ماهی فروشان امید گیلان از صادرات ماهی به استان های هم جوار وکشورهای هم سایه خبر داد و گفت: صادرات ماهی به کشورهایی نظیر عراق و کویت انجام می شود و در آینده نزدیک نیز درتلاش هستیم صادرات ماهی به کشورهای آسیای میانه نیز انجام شود.

شهبازی تعداد مزارع پرورش ماهی در گیلان را بیش از 4 هزار مزرعه عنوان کرد و تصریح کرد: این مزارع بیش از 7 هزار هکتار وسعت دارد و بیش از 30 هزار تن ماهی از آن تولید می شود.

وی گیلان را اولین تولید کننده بچه ماهی و لار در کشور دانست و مطرح کرد: 50 درصد ماهی ها در گیلان مصرف می شوند و باقی مانده نیز به استان های دیگر و یا خارج از کشور صادر می شوند.

مدیرعامل شرکت مجتمع ماهی فروشان امید گیلان سالانه از تولید 155 هزار تن ماهی در کشور خبر داد و بیان کرد: استان های خوزستان،مازندران،گیلان و گلستان بیشترین آمار تولید ماهی در کشور را دارند.

شهبازی با بیان اینکه بازار الگوی ماهی فروشان گیلان به عنوان پایانه صادرات نیز مطرح شده است خاطرنشان کرد: البته هنوز پایانه صادرات کامل نشده و انتظار داریم دولت و دولت مردان نیز یاری کنند.

مدیرعامل شرکت مجتمع ماهی فروشان گیلان با تاکید بر اینکه بازار ماهی فروشان با بیان اینکه سلامت وبهداشت در عرضه ماهی در این بازار به طور کامل رعایت می شود و در عرضه محصولات به شیوه بهداشتی در کشور بهترین هستیم.

شهبازی با بیان اینکه بازار ماهی به این وسعت در کشور وجود ندارد اظهار کرد: تا 50 سال آینده در زمینه پرورش و صادرات ماهی مشکلی نداریم و با ایجاد فازهای بعدی در این بازار می توانیم تولیدات خود را بیشتر کنیم.

وی از آغاز ایجاد رستوران ماهی فروشان در هفته آِینده خبر داد و گفت: مبنای غذای این رستوران غذاهای دریای است و مورد استقبال مردم و گردشگران نیز قرار می گیرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: بازار الگویی ماهی فروشان گیلان حداقل برای 300 نفر اشتغال زایی کرده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.