محکومیت استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در سوریه از سوی آمریکا

واشینگتن استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی در سوریه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا درباره افزایش استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی در سوریه مانند آخرین حمله ای که چهارشنبه در حلب گزارش شده است ابراز نگرانی کرد.

دولت آمریکا هربار که در هفته های اخیر درباره اتهامات استفاده از سلاح های شیمیایی در مناقشه سوریه مورد سئوال قرار گرفته است ،‌ هرگز نخواسته است این اتهامات را به طور رسمی تایید کند.

الیزابت ترودو سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به پرسشی در خصوص این حمله که احتمالا چهارشنبه به کشته شدن چهار نفرو زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شده است پاسخ داد:« ما اخباری را که براساس آن سلاح های شیمیایی علیه غیر نظامیان درحلب به کار گرفته شده است بررسی می کنیم .»

ترودو که دولت آن به همراه روسیه، قطعنامه ای را به سازمان ملل در پایان سال 2013 در خصوص برچیدن زرادخانه سلاح های شیمیایی حکومت سوریه ارائه کرده بود افزود:« ما این اخبار را بسیار جدی تلقی می کنیم. ما مانند کاری که در گذشته انجام داده ایم هرگونه توسل به سلاح های شیمیایی را محکوم می کنیم .»

وزارت امور خارجه آمریکا نخواست حمله شیمیای به حلب را محکوم کند اما تاکید کرد آمریکا « از افزایش شمار ادعاهای مربوط به استفاده از سلاح های شیمیایی در هفته های اخیر بسیار نگران است.»

 ترودو گفت در صورتی که تایید شود حکومت سوریه بار دیگر از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است این مسئله « نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می شود.»
سوم اوت ، سازمان منع سلاح های شیمیایی استفاده احتمالی از گاز کلر را در بمباران نزدیک حلب محکوم کرده بود.

بنابراعلام سازمان غیر دولتی دیده بان حقوق بشر ،‌24 نفر می گفتند پس از آنکه بشکه های انفجاری بر روی شهر ثراقب در نزدیکی حلب فرو ریخته بود به اختلالات تنفسی دچار شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
این سلاح های شیمیائی را حکومت آمریکا در اختیار تروریست های مهاجر در سوریه قرار داده است ، چگونه خودش را محکوم خواهد کرد ؟!!!!
حکومت آمریکا ، مردم ژاپن را بمباران اتمی می کند ، مردم ویتنام را با بمب ها ناپالم می سوزاند ، مردم ایران را با فروش بمب های شیمیائی به صدام حسین کشتار می کند ، مردم فلسطین . لبنان را با در اختیار قراردادن بمب های خوشه ای به رژیم انگل صهیونیستی قصابی می کند ، مردم سوریه را با انواع سلاح های متعارف و غیر متعارف نابود می کند ، مردم بی چاره یمن را به جرم خلاص شدن از شر حاکمی مثل عبد ربه سلاخی می کند ، خودش هم ارباب سازمان ملل است و دیگران را محکوم می کند !!!!!
آخرین اخبار