روش های ساده برای صرفه جویی در وقت/ هنری به‌نام "نه" گفتن!

یک روانشناس بالینی گفت: برآورد زمانی برای هر فعالیت کمک می کند تا مدیریت بیشتری بر روی آنها داشته باشید.

فرشاد شیبانی متخصص روانشناسی بالینی ومدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به منظور سپری کردن زمان به مدت یک هفته تمام فعالیت ها و زمان های اختصاص داده شده به آنها را ثبت کنید، این ارزیابی، شما را از الگوی تخصیص زمانتان برای کارهای مختلف آگاه می کند.

وی با بیان اینکه تماشای تلویزیون باعث اتلاف وقت می شود اظهار داشت: فعالیتهای همچون تماشای تلویزیون، استفاده از تلفن همراه، فضای مجازی ، صحبت کردن با دوستان وغیره به شکل پنهان، زمان زیادی را از شما می گیرد، در این حالت اول این فعالیت ها را شناخته و سپس مدیریت کنید.

وی در ادامه افزود: تقسیم بندی اهداف در بازه های زمانی کوتاه تر انجام شود و برای جلوگیری از اهمال کاری (تعلل ورزیدن و به تاخیر انداختن کارها) اهدافی واقع بینانه و قابل دسترس بر مبنای منابع موجودتان انتخاب کنید. 

این استاد دانشگاه درباره فعالیت های برنامه ریزی نشده اظهار داشت: وقتی اتفاق پیش بینی نشده ای رخ می دهد اول درجه اهمیت آن را بررسی و به راه حل های مختلف فکرکنید، گاهی باید مهارت "نه گفتن" را در خود تقویت و از دیگران کمک بخواهید و برخی از کارها را به آنها تفویض کنید.

شیبانی با بیان اینکه به موقع شروع کردن کارها در ساعات اولیه باعث اتمام به موقع آن می شود، بیان کرد: اگر کارهای خود را به موقع و در زمان مشخص انجام دهید، به شکل مطلوب و به دور از استرس آن کار را به پایان می رسانید و تاخیر در فعالیت های کاری باعث ایجاد استرس و تصمیم گیری‌تان را مشکل می کند. 

این روانشناس در پایان ایادآور شد: وقتی کاری را در موعد مقرر به پایان می رسانید برای خود تشویقی در نظر بگیرید و هر گاه از انجام کار دچار دلسردی و بی حوصلگی شدید و یا اینکه به برنامه خود عمل نکردید، بار دیگر اهداف خود را مرور و دوباره به داشتن برنامه زمانی خود متعهد شوید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار