کارشناس امور نظامی: نبرد بزرگ حلب در راه است

یکی از کارشناسان امور نظامی، از وقوع نبردی سنگین در حلب سوریه، در روزهای آتی سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان الیاس فرحات، کارشناس امور نظامی، در گفتگو با شبکه المیادین گفت: پس از اینکه ارتش سوریه و همپیمانان آن، مناطق شرقی حلب را در نیمه دوم ماه گذشته به محاصره درآوردند، گروه‌های مسلح تحت سرکردگی جیش الفتح و بقیه گروه‌های مسلح موجود در حلب از نبرد حماسه بزرگ حلب سخن راندند و هدفشان شکستن محاصره اعمال شده بر مناطق شرقی حلب بود. آنها با خودروی بمبگذاری شده و عوامل انتحاری پس از یک هفته، باریکه‌ای به عرض 900 متر .و طول 1500 متر در راموسه گشودند

فرحات در ادامه اعلام کرد: کسی نمی‌تواند بگوید محاصره حلب شکسته شده است. پس از گشودن این باریکه، ارتش سوریه و همپیمانان آنها با حجم آتش زیاد، آن را عملا بستند و فقط گروه‌های مسلح به شکل فردی می‌توانند از آن عبور کنند و امکان ورود ادوات نظامی یا گروه‌های نظامی از طریق آن وجود ندارد.

وی افزود: روسها اطلاعاتی درباره اینکه جیش‌الفتح هفت هزار نیرو برای شکستن محاصره شرق حلب آماده کرده است، مخابره کرده ‌اند. حدود دو هزار عامل انتحاری آماده ورود به نبرد آینده حلب هستند.

فرحات تاکید کرد: نبرد بزرگی در روزهای آینده در ورودی‌های حلب رخ خواهد داد اگر جیش‌الفتح شکست بخورد، کارش تمام شده تلقی می ‌شود. جیش الفتح مهمترین سرکرده‌های خود و گروه‌های ترکستانی و ایغور را،که در ترکیه آموزش دیده اند، به کار گرفته است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
عرض 900 متررررر و طول 1500 متررررر باریکست!!!
همین جوری کارشناسی کردن که 5 ساله نمی تونن کشورشون رو جمع کنن.
آخرین اخبار