اعلام آمادگی عربستان به منظور صدور روادید حج برای ایرانیان/ افتتاح سه دفتر در مکه برای ارائه خدمات به ایرانی ها

عربستان مدعی شد آمادگی دارد برای ایرانیان مقیم اروپا روادید حج صادر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن، یک منبع در وزارت حج سعودی مدعی شد پس از انعطاف ناپذیری دولت ایران برای اعزام حجاج، عربستان مانعی بر سر صدور روادید حج برای ایرانیان مقیم اروپا از طریق شرکت های گردشگری معتبر نمی بیند.

این منبع در گفتگو با روزنامه الوطن اعلام کرد: شماری از ایرانی های مقیم خارج که تمایل به شرکت در مراسم حج داشته اند، با ثبت نام در شرکت های گردشگری مستقر در کشورهای اروپایی درخواست دریافت روادید کرده اند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: عربستان مانعی بر سر صدور روادید برای ایرانیان مقیم اروپا به منظور شرکت در حج سال 1437 هجری نمی بیند و تمامی اقدامات لازم برای این مسأله در نظر گرفته شده است.

الوطن در ادامه به نقل از اسامه نقلی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عربستان نوشت: هر گونه صدور مجوزی برای افراد متمایل به شرکت در فریضه حج خارج از ایران و یا هر کشوری دیگر، مختص وزارت حج و عمره است.

الوطن در ادامه به نقل از این منبع سعودی مدعی شد: بزودی سه دفتر در مکه مکرمه برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی مقیم خارج از ایران- چه آنهایی که مقیم اروپا هستند و یا آنهایی که در آمریکا و یا دیگر مناطق جهان مستقر هستند- افتتاح خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در تمامی موسم های حج حدود 10 تا 12 دفتر برای ارائه خدمات میدانی به حجاج ایرانی افتتاح می شود.

این منبع همچنین اعلام کرد: حجاج ایرانی مقیم خارج، حضورشان در مراسم حج از طریق شرکت های گردشگری معتبر که در کنار فعالیت های سیاحتی،  در صدور روادید حج و عمره فعالیت دارند، انجام خواهد شد.

وزارت حج عربستان 28 مه (8 خرداد) مدعی شد: هیئت ایرانی بدون امضای توافقی نهایی برای تعیین شرایط حج امسال، عربستان را ترک کرد.

وزارت حج عربستان مدعی شد: حج و زیارت ایران با خودداری از امضای توافق برای برگزاری مراسم حج، در برابر خدا و ملت ایران مسئول و پاسخگو خواهد بود.

ادعای وزارت حج عربستان در حالی مطرح شد که مقامات کشورمان اعلام کردند این طرف سعودی بود که با مانع تراشی، از انجام مراسم حج ایرانی ها جلوگیری کرد.

ترجمه و تنظیم: محمد حسن خلیلی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
با این همه توهین و تحقیر و آسیب از طرف عربستان سعودی به حجاج هنوز هم می خوایم حاجی برفرستیم چرا ؟ چون اگه نفرستیم پول آقا زاده ها کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
کعبه یک سنگ و نشانیست که ره گم نشود.......حاجی احرام دگربند ببین یار کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
خدا آل سعود را لعنت کنه که مجری طرح آمریکا و اسرا ییل در منطقه است و مسلمانان را بجا ن هم انداخته و با اشاعه وهابیت تیشه به ریشه اسلام می زند به نظر من بهتر است فعلا با ریختن پول به جیب آنان که در جنگ با شیعیان بکارشان می آید باعث پیشرفت در نقشه شومشان نشویم چگونه آنها از یک طرف ما را مجوس و کافر می خوانند و از طرف دیگر مکه نرفتن ما را گناهی در نزد خدا میدانند که آنرا به گردن مسولین می اندازند آنا ن اگر آدم بودند چرا باعث مرگ این همه ایرانی شدند و در جهان اسلام هراسی راه انداختن و در تمام کشورها شیعه جنگ راه انداخته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
ایران های مقیم اروپا
دیگه همه مون میدونیم اونای که رفتن اونجا اغلب اعتقادی به حج و اینا ندارن که آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
در پاسخ به نظر دوستان اینجانب توفیق حج تمتع سال قبل را داشتم ..فرد ثروتمندی با مراجعه به پیامبر رحمت جنب کوه ابو قبیس (نزدیک کوه صفا )بیان داشت .ای پیامبر خدا اینجانب قصد دارم هزینه موسم حج امسال صرف کمک به یتیمان ،ازدواج ،و امور عام منفعه نمایم ودر مرسم حج شرکت ننمایم.آیا این صحیح است .پیامبر فرمودنند با اشاره انگشت نشانه خود که اگر به اندازه کوه ابو قیبس طلای سرخ داشته ودر راه خدا انفاق نمایی هرگز توفیق حج گزاران را نخواهی یافت .....
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۱:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
من نمیدونم این روایات چرا اینطوری هستن. امام صادق علیه السلام یه چیزی میگه و پیامبر اکرم بنظر معکوسشو گفته. آیا حدیث و ترجمه ای به این کوچکی تفسیر سختی داره؟!! زیارت الله را قبول کنیم یا کوه ابوقیبس طلای سرخ را؟!!!
-
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه
Japan
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
برخورد با آل سعود بايد مثل برخورد رهبر معظم اتقلاب در مسئله ابدان شهداي منا باشد با اقتدار و صلابت هرچه تمام. اينها ترسوتر از آنند كه بخواهند براي ملت ايران خط و نشان بكشند و فقط مثل اسرائيليها بر سر زن و كودك مظلوم يمن بمب مي‌ريزند و مطمئنا بزودي خون بناحق ريخته بچه‌هاي يمني مثل دوطفلان مسلم گريبان قاتلان را خواهد گرفت. وعده خدا حق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
خدا ساخته دست بشر نیست خدا کمک به هم نوع خودت هست خدا انسانیت هست خدا پندار نیک هست خدا گفتار نیک هست خدا کردار نیک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
این وهابی های کثیف و تحت سلطه آمریکا و اسرائیل همین رو میخوان که حج که از واجبات دین ماست از ما بگیرند.شرائط جور بود که میرویم اگر هم نبود نه گمان کنم بعضی از ما اگر ظهر عاشورا بودیم از نماز خواندن سید الشهدا در گرمای سوزان و در بهبوهه جنگ اشکال میگرفتیم . یک ذره بخود بیاییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
این هم توطئه ای از طرف صعودیهای ملعون و منافقین، حتما با تعدادی از ایرانیانی که به مکه می روند مصاحبه کرده و آنها هم از مهمان نوازی صعودیهای ملعون بسیار تشکر خواهند کرد و به این وسیله سر مردم ما را شیره خواهند مالید. ولی کور خوانده اند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام هموطن عزيز
تلاش كنيم با نخريدن اجناس كشورهاي عربستان سعودي نفرين شده و امارات و .... مانند روغن و آبميوه و .... با برندهاي مشخص ، و نرفتن تمام ايرانيان عزيز به كشور امارت متحده (دبي) ضربه تمام كننده را بر سر تمام آنها مخصوصاً داعش حرام زاده وارد كنيم انشاء الله
ايرانيان سربلند ، بازرگانان ، كسبه خواهشن به دبي نرويد و از آنها خريد نكنيد تا داعش و داعشيان از بين بروند
(كمپين ايراني به امارات نرو را راه بيندازيم ) مرگ بر آل سعود و تمام غاصبان جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
آیا یمنی ها و سوری ها و عراقی ها مسلمان و برادر و خواهر ما نیستند؟ اگر نیستند ما هم برای کمک نظامی و مالی برای جنگ با آنها باید اقدام نماییم و برادران سعودی را همراهی کنیم!. در حالی که برادرمان را میکشند و به برادرمان تجاوز جنسی میکنند و در زیر گرمای سوزان آنها را تلمبار میکنند و تشنه رها میکنند و سر کودکان را میبرند و هزاران توحش دیگر، بدنبال انجام فریضه حج هستیم. حج برای چیست؟؟؟؟؟!!!!! آیا میخواهیم بیغیرتی و بیناموسی را به حد کمال برسانیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
به جای مکه برید انتالیا صفاش بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
قلب مؤمن بیت الله است (القلب بیت الله). زیارت کعبه، چه در عمره و چه در حج تمتع، زیارت بیت‌الله است.زیارت برادر دینی، «زیارت الله» است، یعنی آن زیارت خانه خداست، این زیارت خود خداست. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «گناه کسی که کعبه را ویران کند، ویرانه‌هایش را خرد کند و خردهایش را به آتش بکشد، کمتر از گناه کسی است که آبروی مؤمنی را بریزد».
-
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بهتره نرن دگه پولمون توی حلقوم وهابیون کثیف نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
الامام الصادق علیه‏ السلام : لَقَضاءُ حاجَهِ امْرئٍ مؤمنٍ أحَبُّ إلى (اللّه) مِن عِشرینَ حِجّهً ، کُلُّ حجّهٍ یُنْفِقُ فیها صاحِبُها مائهَ ألفٍ. روا ساختن حاجت مؤمن نزد خدا از بیست حجّ ، که براى هر حجّ صد هزار (درهم یادینار) خرج کنى ، محبوبتر است .
الکافی : ۲ / ۱۹۳ / ۴ منتخب میزان الحکمه : ۱۶۸

آیا ما کر و کور و لال و گنگ شده ایم؟ آیا شده ایم؟ بلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
ملت بدون توجه به هتاکی اون دو افسر، متقاضی حج بودن و پس از کشتار باز هم در صورت راه اندازی مجدد میرن و ثبت نام میکنن...
شخصی محضر امام صادق علیه السلام شرفیاب شد، حضرت فرمودند: امسال حج مشرف نشدی؟ عرض کرد: چیزی که با آن حج بروم نداشتم ولی عرفه در کنار قبر امام حسین علیه‌السلام بودم. حضرت فرمودند: از آنهایی که سرزمین منا را درک کردند چیزی کم نداری.
خداوند به زمین کعبه خطاب کرد: ساکت باش که فضیلت تو در برابر فضایل زمین کربلای حسین چون سوزنی باشد و اگر نبود خاک و تربت کربلا، هرگز تو را فضیلت نداده بودم و اگر کسانی که کربلا ایشان را در بردارد (حضرت سیدالشهدا و اصحابش) نبودند، تو را و آنچه تو هم اکنون به آن فخر می‌کنی نمی‌آفریدم.
امام صادق فرمودند: زیارت امام حسین علیه السلام معادل یک حج مقبول خالصانه‌ای‌ است که با رسول خدا صلی الله علیه و آله انجام شود.
فضای محدود نظردهی اجازه نمیده که ادامه بدم.
بیاندیشید و نشر دهید...
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
الهم الرزقنا حج بیتک الحرام
همه ما ایرانیها سفر رو خیلی دوست داریم اینو از افزایش قیمت بلیط هواپیما ها در روزهای تعطبل میسه فهمید
کمتر کسی پیدا میشه که بگه من مسافرت نمیرم و پولش رو خرج خیریه میکنم
برای همه ما پیامک های تورهای آنتالیا استانبول مسکو سن پترزبورگ مالدیو
تایلند و ..... همیشه میاد و خیلی از ما ایرانیا این تورها رو میخریم چون سفر رو دوست داریم
به امید روزی که سفر به مسجدالحرام و مدینه النبی هم به سادگی سفر به آنتالیا و... بشود
مسئولین محترم در برجام نشان دادند که از قدرت مذاکره خیلی خوبی برخوردارند
امبدواریم در مسئله حج هم بتوانند موانع را از پیش رو بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بی غیرت و خائن هست هر کس برود ........... /
-
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بااین رفتار سعودی ها اگه می رفتیم حج واز دماغ یک نفر خون می اومد ریس حج وزیارت چه جوابی داشت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
آقا رفتن به حج واجبه تازه واسه دفاتر مسافرتی داخل کشور هم خوبه،چیزی که کمر مارو شکسته این همه پولیه که خرج سوغات میکنیم،وگرنه صرف رفتن یا نرفتن ما زیاد دردی از آل سعود خاین دوا نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
حفظ عزت و احترام حجاج ايراني از همه واجبات مهمتر است بدون شك خداوند متعال و ائمه اطهار به حفظ عزت و كرامت انسان فرمان داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
خدا بین چهارتا سنگ نیست.خدا توو دله ماست نه توو خاک ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۸:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بله. طبق روایات قلب مومن بیت الله است و زیارت برادر مسلمان برابر با زیارت خداست و نه خانه ی خدا.
Austria
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
مرگ بر آل سعود ، لعنت خداوند بر آل سعود
Germany
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
پول ها میره واسه داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
مرگ بر آل سعود
هرکی با این شرایط بره مکه در کشتار مردم یمن سوریه و عراق شریکه و بی غیرته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
پول بدیم سعودی ها برای حج که باهاش با موشک بچه های یمنی رو بکشند هرکسی این کار رو انجام بده تو قتل یمنی ها دستش به خون آلودس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام دوستان
کعبه نشانه سنگی ست که راه گم نشود
برو طواف دل کن که یار گم نشود
توی این شرایط خدمت به خلق الله بهترین طوافه، کافیه یه سر به بیماران نیازمند سرطانی، کودکان کار و شیرخوارگاه ها و.... بزنید
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
چرامسولین ما که اینهمه به قدرت نظامیشون مینازن دندونای این عربای نجسا خوردنمیکنن که اینهمه رجز نخونند مرگ برعربستان....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
اونهایی که از خارج میخوان برن حج خائن به ایران و ایرانی هستن.مدیون حجاج فوت شده تو منا هستن.غیرت ندارن که ناموس او دو تا نوجوان که بهشون اهانت شد رو حفظ کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۸:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
معمولا از ایران رفته ها ادعای فضل و فرهنگ و شعور دارن و مغزهای زیادی توشون هست. منتظریم ببینیم اونا در این میدان چکار میکنند؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
احسنت.استواریم استوار چونکه رهبری داریم استوار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
کعبه همین جاست
کجا میروید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
دعا میکنم هیچوقت خودمون با پای خودمون نریم حج
ثواب و اتحاد خیلی مهمه ولی نه به اندازه ی بی احترامی بهمون و حتی کشتنمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
به نظر من غیرت ایرانی نداره اگه از جای دیگه بره حج چون با اینکار عربها پر رو میشن هم پول به جیب میزنن هم میگن حق با ماست تنها راهش عربستان رو باید جزء استانهای ایران کرد به قول سردار سلیمانی با کارت ملی بریم زیارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
به حرفای اینا گوش نکنید برید حج ، فوقش پولش میره تو جیب عربستان باهاش برنامه ضد ایرانی میچینه واسه خودمون که اونم اصلا مهم نیست مهم اینه که مکه بریم بعدشم ته تهش این پولا هزینه میشه واسه شیعه کشی تو سو ریه و عراق و یمن که اونم باز مهم نیست ، فقط مهم اینه که ما بریم حج و سازمان حج و زیارت تعطیل نشه ، ته تهش چن صد نفرن تو مراسم حج میمیرن از ایرانیا که اونم مهم نیست ، خاجیا پیشاپیش زیارتتون قبول
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۸:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
اینو یادت رفت بگی. حداقل چند نفر در حج میمیرن و شهید میشن و روحیه شهادت طلبی هم احیا میمونه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
هیچ ایرانی باشرفی به حج نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حالا هی خودتونو مضحکه دست آل سعود بکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حج ما امسال در کربلا عاشورا و اربعین با چهل میلیون نفر نه با دو میلیون وهابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
این یه تلس
میخوان جونارو هتک حرمت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
جديدا دستنبد مكانياب هم به زائرها ميزنن تا جاى هر كس رو دقيقا شنايايى كنن. اينجورى دفعه بعد كه خواستن آدمكشى كنن ميدونن ايرانيا كجا بيشتر هستن تا كارشونو با دقت بالاترى انجام بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
پول به اینا بدیم که باز جنایت کنند و برای تجزیه کشور ها و سر زمین های اسلامی نقشه بکشند و مسلمانی مثل یمنی ها را بکشند.
و با رژیم منفور اسراییل متحد بشند.
ای لعنت ابدی خدا بر این خاندان خبیث شیطان صفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حالاهم برای داخل ایرانم باز شه مگه کسیم هست بره ؟؟؟؟ یعنی بازم احمق پیدا میشه که بره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
تا وقتی که حکومت وهابی در عربستان هست حج ممنوع
بیاید دعا کنیم سعودی ها نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
ميخواين ثواب كنين؟ كار كنيم، مثل حضرت على(ع) زحمتكش باشيم، تا مملكت رو بسازيم، اشتغال ايجاد شه، امام زمان هم ازمون راضى ميشه و سريعتر ظهور ميكنه.
متاسفانه از ثواب كردن فقط راه راحت مكه رفتن رو ياد گرفتيم. بزرگترين دشمن ما الان تنبليه خودمونه. اگه اين فرهنگ كار(كار گروهى) درست بشه همه چى اتوماتيك پشتش حل ميشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
کاش مسولین راهی پیدا میکردند بریم با اینکه بی احترامی میکنند فش میدن یا کارهای دیگه چون داعش دیگه پول نداره لعنت به آل سعود شراب خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
هموطن عزيز لطفا نسخه علكي نپيچ

حج تمتع يكي از فرائض واجب همانند نماز و روضه كه بر هر مسلماني واجب است مگر در شرايطي كه تشخيص آنها توسط علماء صورت ميگيره
ثانيا تمام مخارج يك سال حج رفتن ايرانيا درآمد نصف روز عربستان هم نميشه وعملا خودمون تحريم كرديم نه عربستان

ثالثا با اين كار در واقع بهونه داديم دست مسلمونايي كه هر روز تبليغات كذب سعوديا تو گوششون خونده ميشه كه بله اينا به حج خدا هم اعتقادي ندارن و كافرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
لطفا ساکت فتوا نده دوست عزیز
United States of America
رضا
۱۲:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بله دوست عزیز به نقل قول از عضو کمسیون اقتصاد مجلس بودجه یکسال عمرانی کشور در عربستان خرج میشه شما و امثال شماها هستید که هنوز اسلام ناب محمدی و سیره علی امیر المونینو نشاختید فک کردی صاحب زماان بیاد چرا همه یه طرفند و عده اندکی با ایشانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
این سعودی ها خیلی پست فطرت ، دروغگو و بی شرف هستن...

ایران به هیچ عنوان نباید کاروان اعزام کنه.

اینها هنوز به درخواست های ما بی توجه هستن و اظهار پشیمونی نکردن.

هنوز نیومدن به خاطر اون اتفاقاتی که افتاد عذرخواهی کنن

هیچ جوره نمیشه به اینها اعتماد کرد ، معلوم نیست دفعه برای ما چه نقشه ای کشیدن
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حجو منو شما کلا نسل جوان که نمیرن
نسل گذشته میرن اونارم که که نمیشه دوباره تربیت کرد کاری که میخان میکنن گوششونم بدهکار نیس
سوغاتیم میخرن و التماسم میکنن
اگر امکان داره نظرمو انتشار بدید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
السعود بارها زوار ايراني را به بهانه هاي گزاف گردن زده وبارها با هتك حيثيت وتجاوز نواميس ايراني در عربستان مواجه بوده ايم.مسولين كشور آگاه باشند وبه عزت ايران و ايراني بينديشند.اگر حج به اين قيمت باشد به درد ايراني نميخورد.بياد اوريد كه همين رژيم ضد شيعه وهابي با كمك مالي ولجستيكي بزرگترين حامي صدام ملعون بوده وهزينه جنگ 8ساله تحميلي عليه ايران را پرداخته.بنابراين با توجه به قاعده نفي سبيل اسلام كه تاكيد نموده هرگونه عمل وقراردادي كه باعث تسلط غير مسلمان بر مسلمان گردد شرعا حرام است. آل سعود از كفار هم بدتر است. با نرفتن به حج بزرگترين منبع درآمد آل سعود قطع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
آقا مواظب باشید!!! عربستان لابد از اسراییل غاصب باز دستور جدید گرفته لابد این بار عامل بیماری زا بین ایرانیان منشر کنه یا یه فتنه ی پیچیده ی دیگه از این دست. مسولان بهوش باشید اینقدر ساده انگار نباشید، اعتماد نکنید آقایان در سازمان حج!!! چرا بیدار نمی شوید تا کی کلاه سرتان میرود مومن باید عاقل باشد. پول حج را به یتیمان، بیماران، مستمندان، ازدواج و امور واجب مملکت خودمان بدهید والله خدا مواخذه نخواهد کرد نترسید با درایت عمل کنید نه از روی ترس. از عقل- رسول باطن ممد بگیرید والله خدا مواخذه نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
ای آل سعود ای آل یهود مرگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
الله اکبر ما پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام ما که به خاطر کشتن کودکان معصوم یمن رفتیم پول حج عمرمونو گرفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
کسی که به عربستان برود خاىن است یعنی خون شهدا و خون 500 شهید منا وتمام بی احترامی هایی که به ایران و ایرانی شده برایش مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
آخه توی این شرایط اصلا چرا باید کسی بره حج؟اشتباهه. اشتباه. ای مردم اجازه ی رفتن هم بود باز هم رفتن اشتباه بود. نکنید. اینکارها رو نکنید. نه از نظر سیاسی ونه اقتصادی صلاح نیست. خدا کار خیری که با پول حج انجام بشه رو بیشتر از خود حج قبول داره. به دلت رجوع کن مسلمون.ببین کدوم خدا پسندانه تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام، من موندم چه اصراریه به رفتن وقتی همه میدونیم آل سعود حرمت مردممون رو نگه نمی داره و به اشکال مختلف با توهین وتحقیر با ما رفتار می کنه و همه ی سرمایه اش رو برای نابودی ایران و ایرانی خرج می کنه. واقعا چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حتما حاجیهاشونم قراره منافقین و ضد انقلابها باشند!!!!!!!!!
Saudi Arabia
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
پشت پرده اعزامهای خارج از ایران بدون شک توطئه ای درکاره و مطمئن باشید دست وطن فروشایی مثل رجوی هم تو کار هست بازهم یه نقشه احمقانه علیه ایران در جریانه. و باز هم متآسفیم برای اون دسته از هم وطنامون که تن به همچین کاری میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
فکر کنم اگه چشمامونو باز کنیم مکه های زیادی اطرافمون میبینیم
بیایید بح جای پرداخت پول سرب داغ برای کودکان یمن پول شادی بخشیدن به خانواده های ایرانی خودمان کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
این خانم ها و اقایون مسن که افتخار شون چند بار رفتن به حج، شما رو به همون خدای کعبه قسم نرید، مکه همین جاست خانواده هایی هستند که کمک کردن به اونها از حج هم واجب تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
بازم یه خوابی دیدن برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
باسلام ما حج مون امام رضاست قربونش بشم دورش بگرد م قربون گل دسته هاش قربون سقاخونش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
باسلام ما حج مون امام رضاست قربونش بشم دورش بگرد م قربون گل دسته هاش قربون سقاخونش
Germany
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
1-به حرف سیاسیون الخصوص آل سقوط نمی توان اعتماد کرد2-ما باید در تمامی موارد مثل فرودگاه جده مسائل منطقه ای -داعش وغیره حسابهایمان را تصفیه کنیم3بنظر می رسد تصمیمات گرفته شده صحیح بوده از جانب ما 4- چون عربستان در تامین داعش و منافقین وسنگ اندازی در مجامع بین المللی تلاش زیادی انجام می دهد نباید در تصمیمات عجله کنیم وآنان را از نظر مالی باید در فشار بیشتری قرار داد 5نباید مصالح دراز مدت وراهبردی را فدای احساسات کوتاه مدت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حج اگه ازادم شه من به شخصآ نمیرم... اونهایی هم که میخوان برن به نظر من خیلی احمق. ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
خدا لعنت کند آل سعود را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
به همون خانه خدا تا عذر خواهی رسمی نکنند و دیه کشته شدگان را ندند و عزت و کرامت ایرانیان را حذف نکنند رفتن به عربستان حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سعودیهای دروغگو شما از یک طرف میگویید ایرانیها مسلمان نیستند ازطرف دیگه میگین مسئولین ایرانی در مقابل خدا مسئولند آدم غیر مسلمان که به حج نمی رود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
آقا ما نخوایم بریم حج کیو باید ببینیم ایقد تو مملکت خودمون فقیر بیچاره هست خب همین پولو خرج اینا کنید چند روز پیش بود تو تهران یه مرد میانسال به خاطر تنگدستی خودشو آتیش زد حالا کمک به همچی شخصی واجب تره یا رفتن به حج به همون خدایی که هر چه دارم از لطف و کرم اوست کمک به همنوع به درگاه خدا پسندیده تره .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
کیه که گوش کنه ..انقدر از حج واجبتر تو کشورمون هستن که مردم اصلا نمیبینن...باز با سر میرن عربستان
Germany
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
چرا همه گیر دادن به حج؟این همه بریز به پاش داریم شما حج رو میبینید
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۲:۱۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
بله.بریز بپاش زیاده. اما با خرج هر 5 حاجی میشه دو نفر رو روانه خانه بخت کرد.25000000 تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
الان !؟ غلط کرده آل سعود . این فیلم جدید خائنان به اسلام و حرمینه واس اینک تو تبلیغات کم نیارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
پونصد نفرو راحت کشتن و بدترین توهینارو بما کردن...میگن خاک کشور ما نجس میشه ایرانی دفن کنیم..به اینجا رسیدیمو انقد حقیر شدیم که عربستانی که هیچی حسابش نمیاوردیم اینجوری جلومون وای میسته و بدترین توهینا و تهدیدارو میکنه..اونوقت میرن نازشونو میکشن توروخدا بذارین امسال هم مردم ما بیان برن حج..باز یه پونصد ششصد نفر دیگرو بکشید..واقعا جای تاسف داره...ایران کوروش کبیر به کجا رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
اولا بودجه کم آوردن دوما این کار بدون نقشه نیست سوم روباه همیشه تلاش میکند به شیر حقه بزند ای شیرمردان آریایی هوشیار باشید ونام حاجی را نپسندید کمک به هموطن نیازمند را انتخاب کنید تو بسیاری از نقاط کشور افراد زیادی هستند به نام شب محتاجن 10نفر راسیراب کن شب راحت بخواب یک درصد پول حاج نمیشود خیلی حرف دارم برای گفتن اما
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
به خدا لذت آن حواب از هزار مکه ی برای نام بیشتر است
بری شب آقا، نان ندارد، دنبال نام می گردد!
وقتی میگن " تا خود را نشناسی، خدا را نخواهی شناخت" یعنی همین...
تو بیا اول خود و اعمالت را بذار ترازو، بعد اموالت را... آه
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
وقتی مکه امنیت ندارد حج واجب سلب می گردد بنابراین انجام مناسک حج در این شرایط که نه امنیت دارد و نه عزت مندانه برگزار می گردد هیچ ارزشی ندارد این جز تحقیر چیز دیگر ی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
واقعا اگر ایرانی های خارج از کشور بخواهند به مکه بروند ایرانی نیستند وغیرت ایرانی ندارند
Germany
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
نظر شماست.ایرانی هایی که به ترکیه میرن چی؟در حالی که ترکیه داره به تکفیری ها کمک میکنه و تکفیری ها هم دارن مدافعین حرم رو سر میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
مهمه غرور مردو ایران زمین هست نه چیز دیگه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
معلومه ازنرفتن ایرانیها بازار هاشون خالی شده افتادن به غلط کردن تحریم حج باید ادامه دار باشد
Germany
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
خدا لعنت کنه آل سعود را که این فریضه واجب و شیرین الهی را به کام همه ایرانیان تلخ کرد.
الهی مولا مون بیاد و آثار پست آل سعود را از جای جای خانه کعبه وحرم پیغمبر محو کنه.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
اغنیا مکه روند و فقرا سوی تو آیند
جان به قربان تو آقا که حج فقرای
انشالله به حق امام رضا ع خداوند ریشه وهابیتو از جا بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
رابطه بارژیم خونخوار وحشی ال سعود که دستش به خون میلیونها انسان بیگناه آلوده است خداراشکرکه قطع شد .
Germany
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
یه مشت ادم نادان احمق داریم تا کی بیدار میشین خدا داند
خاک عالم بر سر ما جهان چهارمی
Germany
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
نادان تو هستی که همه رو محکوم به نادانی میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
رفتن به عربستان حرام است...چرا که مسلم است عربها این پول ها را مستقیما برای گسترش داعش هزینه میکنند.و ضد اسلام . ضد شیعه هزینه میکنند...
Germany
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
شما مردی روغن های تولید ال سعود رو نخور بهار لادن و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
به جرات میگم اگر شیعه عسل در دهان کثیفشان
بگذارد باز هم به خون شیعه تشنه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
فک نکنم خدا هم از رفتن مردم به چنین حجی راضی باشه
حالا ایرانی هایی که میخوان از جای دیگه برن حج یا از جونشون سیر شدن یا به عزت اهمیت نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
دقیقا من هم موافق این حرف هستم ک اول اون دو مامور پست و کثیف رو محاکمه وبعد هم انتقام خون . 500نفری ک ازماکشتن و گرفته بشه وبعد عزت حاجی ها رو تضمین کنند وبعد بزارن برن حج ایین وهابی های کثیف دین ندارند.خدا دور واطراف ماست وبه این همه. فقیر کمک کنید پولتون رو تو حلق عربای کثیف. نریزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
آقا نرید
حالا اگر رفتین سوغاتی نخرید
هرکسی که سوغاتی بخرد را باید جریمش کنند.
پولتون رو خرج 4 تا نو عروس کنید
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
خدا شاهده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
واقعا روتون زیاده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
یک کلام ختم کلام
به عربستان سعودی نروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
یک کلام ختم کلام
به عربستان سعودی نروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
خاک برسرشون اونا برن به کاراشون برسن نجس هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
کلام مقامات سعودی برای ما مهم نیست،انچه مهم است کلام حق مقام معظم رهبری«حفظ الله» در مورد ال سعود است که انان را جنایتکار و خاین نامیدند.
استواریم چونکه در وقت خطر،رهبری چون سید علی داریم.
Germany
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
درود به همگی خوبان ایران زمین..اها باز این کثافتها کفگیر مالیشون به ته دیگ خورد به غلط کردن افتادن..بابا ما این حج و نمیخوایم باید بریم یقه کیو بگیریم ..چند سال بیخیال حج بشیم و این دولت مفت خور عربستان بعد در نهایت ثمرشو ببینیم که به نفع ماست...پول حجاج تیر میشه و گلوله تو سینه مسلمین جهان هدف گرفته میشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
پولتون رو به 4 تا جوان بدهید بروند سر خانه و زندگی شان
ثوابی دارد که در خواب شب هم نمیبینید.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام
چرا کسی این رو متوجه نمیشه
مردم کشورمون نیازمند هستن .به مردم کمک کنید نه به اون عربستانی های بی شرف و بی شعور و احمق و روانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
عده ای هستند برای چند بار میرن مکه
درحالی ک ممکنه همسایش گرسنش باشه
مطمئن باش جهنم میرن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
باسلام خدمت هموطنان عزیزی که قصد سفر به خانه خدارا دارند دوستان عزیزم توی هرشهری که هستید فقط کافیه یک امار سرانگشتی از مریضان سرطانی مریضان خاص مثل ام اس و ....بگیرید بخدا اگرحسه انسانیت داشته باشید حج رو واجب نمیدونید واسه خودتون ماهممون قبل ازاینکه مسلمون باشیم انسان بدنیا اومدیم ودر سیرتکامل شدیم مسلمون اما چه گناهی دارن جوانانیکه به این امراض مبتلا هستند ودستشون از کار کردن ودر اوردن روزی کوتاهه و محتاج داروهای ماهانشون هستند که اگر بهشون دیر برسه این مریضی هم تشدید میشه وهم اون بنده ی خدا بیشتر زجر میکشه واقعا این هزینه ای برای حج رفتن پرداخت میکنید درسته اگر اینجور هست پس باید جواب خداروهم بدید اون زمانیکه ازتون پرسید مگه من نگفتم از رگ گردن بهتون نزدیکترم پس چرا اینهمه راه رو اومدید توی کشور بیگانه ای که خونه ی منو ببینید درصورتیکه با اون پولی که خرج کردید میتونستید هزینه معالجه ی بیمار صعب العلاجی رو بدید .............لطفا رسانه ای شود سپاس.
Germany
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
برو اول پول هموطنان عازم انتالیا و تایلند رو جذب کن بعد بیا جلوی حج رو بگیر اگه راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۰۷:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام, حج را خداوند مهربان با شرائطی واجب کرده, تازمانیکه افرادی در اطراف ما نیازمند کمترین مبالغ برای بی درد خوابیدن هستند اگر پول حج رفتن را داشتیم !!! حتماٌ یک جائی در مسیر بسمت خدا اشتباه کرده ایم. حالا اگر برای رفتن به جاهای دیگر که هیچ شباهتی به جاده خدا ندارد پول داشتیم و خرج هم کردیم با خودمان چند چندیم؟. والله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
ای بابا بی خیال بشین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
آخه تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
واقعا جای تاسف داره .
یدونه هواپیمای روسیه تو ترکیه منهدم شده بود ، چند میلیون مسافر روسیه به ترکیه دیگه نمی رفتن تحریم کرده بودن .
حالا این همه زائر ایران تو مکه مرد و با این بد رفتاری با ایرانیا باز هم داریم بهشون التماس میکنیم که بذارن بریم اونجا !
عزت ملیمون کجا رفته ! جای خیلی تاسف داره ! مکه شهر خودمونه ! دست دو سه تا نیازمندو بگیریم انگار صد بار مکه رفتیم !
التماس کمی تفکر
Germany
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
ترکیه به گردشگر روس نیاز داره ولی عربستان انقدر نفت داره که به پول ایرانی ها نیازی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
خاک بر سر این عربستان وهابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
باز بی پول شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
موافقم صددرصد
۱۲
آخرین اخبار