مشهد؛

گروهی از باستان شناسان و گردشگران اروپایی در فریمان وخواف

یک گروه 12 نفره اروپایی از کشور ایتالیا از بناهای تاریخی شهرستان فريمان و هم چنين شهرستان خواف در استان خراسان رضوي بازديد كردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،اين گردشگران و باستان شناسان در بازديد از آثار تاريخي فريمان و خواف از اين آثار به عنوان آثاري شگفت انگيز ياد كردند.

در اين بازديد ها، "پروفسور جیوانی کواراتلا " استاد دانشگاهای کشور ایتالیا که به سرپرستی یک هیات فرهنگی و علمی متشکل از اساتید دانشگاه، مهندسی معمار و باستانشناس از رباط تاریخی سنگ بست،مقبره ارسلان جاذب و میل ایاز دیدن می کرد، گفت: مقبره و مناره ارسلان جاذب از مهمترین آثار تاریخی جهان است.

وي با بيان اينكه اين اثر تاريخي به بهترین شکل مرمت شده است گفت: من مرمتی بسیار اصولی که به اصل بنا لطمه ای وارد نشده و چیزی نیز به آن اضافه نشده را در اینجا مشاهده کردم و به اعتقاد من اصولترین شکل مرمت است.

كواراتلا که دکتری هنر و معماری اسلامی دارد افزود: انجام کاوش های باستانشناسی در مجاورت مقبره ارسلان جاذب بسیار لازم است چراکه شناخت ما از دوره غزنویان بسیار کم است و این کاوش ها می تواند اطلاعات ما را از این دوره تاریخی بسیار ارتقاء دهد.

پروفسور کواراتلا تصریح کرد: با این اقدام خاطره بسیار خوبی از ایران برایم برجای ماند و من ایران را کشوری امن با مردمانی با فرهنگ و متمدن می دانم و حتما دوباره با عده دیگری از هموطنان خود به ایران سفر خواهم کرد.

پروفسور کوراتولا هم چنين درجریان بازدید از مدرسه غیاثیه افزود: این چندمین بار است که از این اثر باارزش تاریخی بازدید می کنم.مدرسه غیاثیه یکی از بهترین وزیبا ترین مدارس اسلامی به شمار می رود.

وی ضمن تمجید از مرمتگران این بنا گفت: در هر دوره که از این بنا بازدید داشتم قسمت هایی از آن مرمت شده که این کار کاملا اصولی وآکادمیک انجام شده به طوریکه هیچ اثر منفی بر زیبایی واصالت بنا نداشته است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار