پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش عرضه نفت و مازاد آن در سال آینده+ نمودار

در صورتیکه کشورهای تولیدکننده نفت، حجم صادرات را کنترل کنند، کسری عرضه طلای سیاه تا سال 2017 به 560 هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ پس از انتشار خبر احتمال تعیین سقف تولید اوپک، آژانس بین‌المللی انرژی از بازگشت تعادل دوباره به بازار عرضه و تزلزل در تولید نفت شیل آمریکا خبر داد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود آورده است: تعادل دوباره در بازار عرضه طلای سیاه و کاهش تولید نفت شیل آمریکا موجب افزایش تقاضا برای این کالا شده است.

در بخشی از گزارش آژانس آمده است: در صورتیکه کشورهای تولیدکننده نفت حجم تولید و صادرات را کنترل کنند، کسری عرضه نفت تا سال 2017 به 560 هزار بشکه در روز می‌رسد. در این شرایط می‌توان منتظر افزایش بهای نفت بود. اعضای اوپک باید نسبت به حجم تولید خود تجدیدنظر کنند. درصورتیکه ایران و عراق به افزایش میزان تولید نفت خود ادامه دهند؛ لیبی کسری بودجه خود را با درآمد حاصل از بالا بردن تولید طلای سیاه جبران کند؛ حملات شبه‌نظامیان به دکل‌های نفتی نیجریه متوقف شود و حوزه‌های جدید نفتی احداث شوند، بیش از 810 هزار بشکه نفت مازاد بر تقاضا در روز تولید می‌شود و این روند تا چهار سال آینده بهای نفت را در پایین‌ترین نرخ نگه می‌دارد.

پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش عرضه نفت و مازاد آن در سال آینده+نمودار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار