احمد شاکری:

روایت‌های جذابی می‌توان از آزادی اسراء ایرانی نقل کرد

این منتقد ادبی گفت: اسارت، تجربه خاصی است و فقر و کمبود آثار داستانی به نگارش درآمده درباره اسرا و آزادگان هم از همین امر نشأت می‌گیرد.

احمد شاکری، نویسنده و منتقد ادبی در خصوص میزان تجلی مشقت‌های اسارت و شیرینی بازگشت آزادگان به میهن در ادبیات به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اسارت، تجربه خاصی است و از دلایل فقر و کمبود آثار داستانی مرتبط با آن به شمار می‌آید. بنابراین تولید آثار مستندنگار و خاطره نگارانه به ما کمک می‌کند که آثار داستانی خوبی تولید کنیم.

وی افزود: دوران آزادی اسراء موضوعی است که می‌توان روایت‌های جذابی از آن ارائه داد، اما ادبیات مستندنگار و میزان استقبال جامعه از آن نشان داده که اقشار مختلف جامعه تا اندازه‌ای ارزش‌های دفاع مقدس را درک کرده‌اند.

این نویسنده اظهار داشت: هم‌اکنون میان کتاب‌هایی که در حوزه ادبیات داستانی مرتبط با بازگویی مشقت‌های اسارت شکل گرفته، کارهای شاخصی انجام شده که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «زندان الرشید» و «پایی که جا ماند» اشاره کرد.

گفتنی است، از کتاب‌های دیگری که در رابطه با موضوع اسارت به نگارش در آمده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است می‌توان به کتاب‌های «دا» و «من زنده ام» اشاره کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار