عرضه خدمتکار منزل در عربستان سعودی به شکل برده فروشی!

یک شرکت سعودی خدمتکاران منزل را به سبک برده داری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، اقدام یکی از شرکت های کاریابی در عربستان برای عرضه خدمتکاران منزل به شکل برده فروشی واکنش های مخالف زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

این شرکت سعودی اخیرا در جریان نمایشگاهی در یکی از بازارهای الظهران عربستان کارگران خارجی خدمتکار منزل را در مقابل آگهی عرضه و فروش ساعتی خدمتکار در معرض بازدیدکنندگان قرار داد.

این اقدام که مانند بسیاری از اقدامات سعودی ها تحقیرکننده کارگران و خدمتکاران خارجی در این کشور است جنجال زیادی را در نزد فعالان شبکه های اجتماعی به همراه داشته و اعلام کردند این کار بازگشت به جاهلیت و بازار برده فروشی است.

در تصاویر منتشرشده از این اقدام شرکت سعودی چند خدمتکار خارجی مشاهده می شوند که پشت آنها آگهی با عنوان «با خدمتکار منزل به صورت ساعتی آسوده خاطر باشید» نصب شده است.

یکی از نویسندگان و کاربران شبکه های اجتماعی در این خصوص نوشت: این اقدام واقعا زشت است، کارگران منزل اینگونه در مقابل مردم به نمایش گذاشته می شوند مثل اینکه در بازار برده فروشی هستیم! چه کسی مسئول این اقدام است.

عرضه خدمتکار منزل در عربستان سعودی به شکل برده فروشی!

بیشتر کارگران خارجی که به منظور فرار از فقر و فلاکت حاکم بر کشورشان وارد عربستان شده اند حاضرند در ازای مبلغی اندک ساعت­ها برای اربابان سعودی خود کار کنند بدون اینکه پشتوانه حقوقی محکمی برای دفاع از آنها در برابر ظلم های گاه و بی گاه این اربابان وجود داشته باشد.

 هزاران نفر از کارگران هندی، پاکستانی و فیلیپینی به دلیل بحران شدید اقتصادی در عربستان سعودی و پرداخت نشدن حقوق خود با مشکلات جدی مواجه شده اند.

گزارش ها حاکی از آن است مدیر یکی از شرکت های اعزام کننده کارگران فیلیپینی به عربستان سعودی اعلام کرده است تعدادی از اتباع این کشور که در عربستان بیکار شده اند مجبور به گدایی هستند.

اقتصاد عربستان سعودی که به نفت وابسته است با بحران و رکودی شدید مواجه شده است و دولت سعودی قادر نیست بودجه پروژه های عمرانی را تامین کند. دهها هزار نفر کارگر خارجی نیز با معضل بیکاری روبرو شده اند و قادر به تامین معاش خود نیستند.

منبع:مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.