نوروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

منابع طبیعی کشور در شرایط متزلزلی قرار دارد/برخی قوانین محیط زیست منطبق با نیازها نیست

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه منابع طبیعی کشور در شرایط متزلزلی قرار دارد، گفت: مسئولان به جای کنترل این معضل، فقط ابراز تاسف و ناراحتی می‌کنند.

منابع طبیعی کشور در شرایط متزلزلی قرار دارد/برخی قوانین محیط زیست منطبق با  نیازها نیستحجت الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه منابع طبیعی کشور روز به روز در حال غارت شدن است، اظهار داشت:  مسئولان به جای تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی موثر در راستای بهبود شرایط، فقط ابراز تاسف و ناراحتی می کنند.

وی تصریح کرد: معضل زمین خواری، تعرض به جنگل ها و فضای سبز، نادیده گرفتن احیای تالاب ها و رسیدگی به دریاچه ها و ... از مواردی هستند که محیط زیست باید با ارایه لایحه به مجلس در راستای بهبود شرایط محیط زیست هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.
 
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه وضعیت منابع طبیعی کشور در شرایط متزلزلی قرار دارد، ادامه داد: ما معتقدیم برخی از قانون های موجود در حوزه محیط زیست قدیمی و منطبق با  نیاز های جامعه امروز نیست که البته قصور در عدم اصلاح برخی از قوانین، از سوی دستگاه قضایی نیست بلکه سازمان محیط زیست بعنوان متولی و مسعول منابع طبیعی کشور باید طرحی متناسب با خواسته و نیاز حوزه خود تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در سال های اخیر، مسئولان حوزه محیط زیست بیشتر از جنبه سیاسی انتخاب شده اند تا اجرایی، بنابراین وجود ضعف های بیشمار و عدم رسیدگی جدی به مشکلات این حوزه دور از ذهن نیست زیرا مسایل حاشیه ای نسبت به اصل موضوع در الویت قرار گرفته است.

حجت الاسلام نوروزی گفت: مشکلات محیط زیست حل نخواهد شد مگر با حذف مسایل حاشیه ای و دوری از هر گونه سیاسی کاری، بنابراین این سازمان ابتدا باید در راستای ریشه کن کردن مشکلات این حوزه، از اجرای برنامه های عملیاتی مقطعی بپرهیزد و با تنظیم لایحه جامع و برنامه های اثر بخش، به دنبال بهبود کامل شرایط باشد.   

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار