اردبیل؛

خریداری بیش از 550 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان اردبیل

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 550 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی افزود: برنامه ریزی ، انسجام و یکپارچگی دستگاه های ناظر بر خرید توسط سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان تعاون روستایی و سامان غله مطلوب بوده و بهای گندم خریداری شده از کشاورزان نیز تا 15 شهریور به آنها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های عظیم و بی نظیر در بخش کشاورزی استان گفت: مگاپروژه پایاب سد خدآفرین یکی از پروژه های مهم استانی و کشوری است و این حجم سرمایه گذاری از بدو پیروزی انقلاب تاکنون در استان سابقه نداشته و با اتمام این پروژه عظیم بیش از 1.4میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: برای این پروژه که زمینه های لازم برای مهاجرت معکوس کشاورزان از شهرها به زادگاه خود را فراهم خواهد کرد بیش از 15 هزار میلیارد ریال در سه سال اختصاص خواهد یافت.

پرتوی اظهار کرد: به رغم اینکه استان اردبیل مساحت 1.9 صدم کشور در تشکیل می دهد ولی چهار درصد تولیدات کشاورزی کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

انتهای پیام/ع





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.