برگزاری نمایشگاه بازار روستایی از سوی وزارت انکشاف دهات در ۶ ولایت

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان از برگزاری نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و محلی زیر نام (نمایشگاه بازار روستایی) در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان خبردادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اکبر رستمی، سخنگوی این وزارت امروز (یکشنبه) به خبرگزاری بخدی گفت که در این نمایشگاه سه روزه تمام صنایع روستایی به شمول قالین، گلیم، اشیای قیمتی، محصولات زراعتی و تولیدات صنعتی از سوی تولید کنندگان به نمایش گذاشته شده است.

آقای رستمی گفت وزارت احیا و انکشاف دهات به مناسبت نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور نمایشگاه سه روزه را در ولایت های پروان، بامیان، بلخ، هرات، ننگرهار و قندهار برگزار می کند.

رستمی افزود، هدف از برگزاری این نمایشگاه بازار یابی برای محصولات محلی، تقویت متشبثان روستایی و معرفی بهترین تولیدات روستایی در بازارهای شهری است.

این نمایشگاه در چارچوب برنامه انکشاف صنایع روستایی از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات در شش ولایت برای تقویت صنایع محلی و صنایع دستی تطبیق می شود.

به گفته رستمی، هدف از راه اندازی برنامه انکشاف روستایی تقویت اقتصاد روستایی، افزایش عواید روستائیان، بازار یابی برای محصولات و تولیدات محلی، کمک و تقویت متشبثین محلی و ایجاد زمینه کار یابی برای روستائیان و برگزار نمایشگاه ها است.

این در حالی است که نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و محلی روز گذشته در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ برگزار شد و برای سه روز ادامه دارد.

پیش از این چنین نمایشگاه در شهر جلال مرکز ولایت ننگرهار برگزار شد و قرار است فردا در شهر بامیان و در روزهای آینده در مراکز ولایت های هرات و قندهار نیز برگزار شود.


این نمایشگاه در چارچوب برنامه انکشاف صنایع روستایی از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات در شش ولایت برای تقویت صنایع محلی و صنایع دستی تطبیق می شود


این نمایشگاه در چارچوب برنامه انکشاف صنایع روستایی از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات در شش ولایت برای تقویت صنایع محلی و صنایع دستی تطبیق می شود

رستمی گفت در این نمایشگاه ۲۰۰ متشبث و تولید کننده که ۹۰ درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند، تولیدات و محصولات محلی شان را به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه ها تولید کنندگان روستایی محصولات شان را در بازارهای مرکز ولایت به نمایش می گذارند و رابطه ای جدید میان روستاها و شهرها به وجود می آید.

آقای رستمی گفت که وزارت احیا و انکشاف دهات در سال های گذشته ۷۵ نمایشگاه تولیدات روستایی را در شهرها برگزار کرده و این وزارت در نظر دارد تا نمایشگاه های بازار روستایی را در دیگر ولایت های کشور نیز برگزار کند.

 حضور ۱۲ سرمایه گذار در نمایشگاه هند

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات گفت که هفته گذشته این وزارت به نمایندگی از افغانستان ۱۲ سرمایه گذار به شمول ۱۰ زن را به دهلی نو پایتخت هندوستان فرستاده است.

این سرمایه گذاران که در تولیدات داخلی و ایجاد زمینه کاری فعالیت های خوبی در سطح کشور داشته اند، در نمایشگاه تولیدات داخلی در شهر دهلی کشور هند شرکت کرده اند.

در این نمایشگاه محصولات داخلی از کشورهای جنوب آسیا به نمایش گذاشته شده است.

اکبر رستمی گفت که نمایندگان افغانستان در این نمایشگاه محصولات مختلف داخلی را در شهر دهلی به نمایش گذاشته اند.

آقای رستمی افزود در سال های گذشته سرمایه گذاران افغان در دهلی نو بر علاوره معرفی تولیدات داخلی کشور، شماری از محصولات را نیز به فروش رسانده بودند.

او ابراز امیدواری کرد که امسال نیز نمایندگان افغانستان دست آورد خوبی از نمایشگاه دهلی نو داشته باشند.

همچنان رستمی گفت که تلاش می شود در سطح خارجی روابط جدید تجارتی میان تولید کنندگان داخلی کشور و سرمایه گذاران کشورهای جنوب آسیا به وجود آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار