50 درصد GDP باید محصولات مبتنی بر شرکتهای دانش بنیان شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ضمن تشریح برنامه های این معاونت تا پایان دولت یازدهم، از لازمه افزایش سهم GDP خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره برنامه های سال آخر این دولت گفت: اتمام برنامه های آغاز شده و حصول نتیجه از ابتدای کار این دولت، بیشترین هدف ما را دربرمی گیرد.

وی بیان کرد: مهمترین قسمت کاری ما، تقویت مراکز رشد، پارکهای علمی و فناوری و به دنبال آن تحقق دانشگاههای کارآفرین است، همچنین ساماندهی پژوهش و ارتباط بین دانشگاه و صنعت، تقویت ارتباطات بین المللی و فعال کردن حوزه های فناوری مدنظر قراردارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه یکی از برنامه های اساسی این معاونت، تحقق قانون شرکتهای دانش بنیان، حمایت و توسعه آنها است، اظهار داشت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت پیگیری و نظارت بر شرکتهای دانش بنیان و گزارش های مرحله ای آنها را برعهده دارد تا قوانین شرکتها به درستی اجرا شود.

احمدی افزود: علاوه بر حمایت مالی از پارکهای علم و فناوری، برای ایجاد زیرساختهای لازم آنها تلاش می کنیم.

وی با اشاره به تحقق اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید سهم خود از GDP (تولید ناخالص داخلی) افزایش پیدا کند.

احمدی با بیان اینکه طبق قانون تا سال 1404 حدود 50 درصد GDP ما باید محصولات مبتنی بر شرکتهای دانش بنیان، خلاقیت و نوآوری باشد، افزود: در واقع اعتبارات مد نظر از GDP برای تحقیقات و تولید ارزش افزوده ای که برای آن فراهم می کنیم باید افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار