اهواز؛

آموزش رایگان غواصی تنها در خوزستان

تنها مرکز آموزش رایگان غواصی در کشور مرکز فنی و حرفه‌ای ماهشهر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر با تبیین وضعیت آموزش رشته غواصی در این مرکز، گفت: غواصی رشته‌ای پرهزینه و سخت اما پردرآمد است که آینده خوبی را برای جوانان رقم می‌زند.

فرشید قنبری ، مرکز ماهشهر را تنها مرکز آموزش رایگان غواصی در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: در راستای ترویج و بومی‌سازی آموزش‌های مهارتی، کارگاه آموزش غواصی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین کارگاه غواصی در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فعال شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی آموزش رشته غواصی از بهمن‌ماه 89 در مرکز ماهشهر با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومانی دولت در 2 سطح یک و دو، تصریح کرد: آموزش در سطح یک به‌عنوان غواصی عمومی ازجمله مشاغل مرتبط با صنایع دریایی است و به کارآموز وظایفی نظیر عملیات غواصی کشتی و شناورها، عملیات جستجوهای زیرآبی و مشاغل مرتبط با سازه‌های دریایی را آموزش می‌دهد؛ غواصی سطح دو شامل جوشکاری و برشکاری زیرآب در قالب ماده 17 است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر استاندارد آموزش غواصی را تا عمق 35 متر در آب‌های تاریک خواند که شامل سخت‌ترین شرایط غواصی است و خاطرنشان کرد: آموزش دروس تئوری و عملی غواصی با استفاده از روش‌های ایمن، آشناسازی فراگیران با تجهیزات غواصی و نحوه به‌کارگیری آن‌ها و آموزش مهارت در استفاده از تجهیزات غواصی ازجمله توانمندی‌های کارگاه غواصی مرکز ماهشهر است.

قنبری با بیان این‌که غواصی رشته‌ای پرهزینه و سخت اما پردرآمد است که آینده‌ی خوبی را برای جوانان رقم می‌زند، در خصوص دوره آموزشی این رشته اظهار داشت: آموزش غواصی در یک دوره 15 نفره به مدت 168 ساعت ( 45 روز) با اولویت افراد زیر 30سال و با دارابودن کارت پایان خدمت ارائه می‌شود.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب متقاضیان از سراسر کشور، با محدودیت ظرفیت پذیرش مواجه هستیم اما درصورت ایجاد ظرفیت‌های بیشتر می‌توان میانگین سنی 30 تا 40 سال را نیز پذیرش کرد.

وی درباره اشتغالزایی این رشته گفت: کارآموزانی که بعد از گذراندن آزمون موفق به کسب گواهی‌نامه رسمی بین‌المللی سازمان فنی و حرفه‌ای شوند، با نام غواص صنعتی شناخته شده و معمولاً می‌توانند در بنادر، دریاها و کشتی‌ها در مشاغل زیادی ازجمله کابل‌گذاری مخابرات در دریا، لوله‌کشی زیرآب و ... مشغول به کار شوند.

قنبری زمینه‌ی جذب غواصان صنعتی را بالا عنوان کرد و افزود: کارآموزان این مرکز علاوه بر کشور ایران توانسته‌اند در کشورهای دیگری مانند آلمان، ایتالیا، ترکیه و کشورهای عربی نیز جذب شوند.

وی نداشتن تعاونی و صنف غواصی را یک نقیصه دانست و گفت: متأسفانه این حرفه همانند برخی حرفه‌های دیگر به دلیل نداشتن صنف خاص به‌صورت واسطه‌ای فعالیت می‌کند که این امر سبب پایین‌آمدن دستمزد این افراد می‌شود؛ حال آن‌که در صورت انعقاد قرارداد مستقیم، غواصی رشته‌ای پردرآمد به شمار می‌رود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
یه شماره تماس بزارید جهت راهنمایی
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر سرخه
۱۷:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام خیلی ممنون از لطف و محبت شما فقط آدرس و تلفن آموزشگاه را خاستم ممنون از لطف و محبت شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۹:۱۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
یه شماره تلفنی ، آدرسی بذارید .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین پیامنی
۱۳:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
من عاشق غواصی هستم اما به دلیل زیاد بودن هزینه آموزش در این رشته تا به حال نتونستم یک غواص بشم خواهش میکنم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
رحمان اسدی
۰۰:۰۲ ۲۱ تير ۱۳۹۶
ادرس و شماره جهت دریافت اطلاعات برای ثبت نام