اردوغان: عملیاتی را برای حمله به داعش آغاز کردیم/ هدفی جز کمک به مردم سوریه نداریم

رئیس جمهور ترکیه گفت این کشور عملیاتی را در شمال سوریه برای پایان دادن به حملات داعش و حزب اتحادیه دموکرات کردستان آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: بعد از اینکه صبرمان به پایان رسید، عملیاتی در شمال سوریه برای پایان دادن به حملات داعش و حزب اتحادیه دموکرات کردستان آغاز کردیم. 

وی اعلام کرد ترکیه به دنبال پایان دادن به حملات پیاپی به مرز این کشور با سوریه است. 

رجب طیب اردوغان اعلام کرد ترکیه تنها به دنبال کمک به مردم سوریه است و مقاصد دیگری ندارد. 

وی گفت: ترکیه و آمریکا شرکای راهبردی هستند و خودداری آمریکا از استرداد فتح‌الله گولن به نفع واشینگتن نخواهد بود. 

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در آنکارا گفت نمی توانیم مرزهایمان را به روی آوارگان بیگناه سوریه ببندیم. اسلام با اقدامات تروریستی که برخی انجام می دهند ارتباطی ندارد. وی افزود همه اقشار ملت ترکیه به منظور ایستادن در برابر حزب تروریستی کارگران کردستان متحد و یکپارچه هستند.

 اردوغان اظهار داشت تنها ملت سوریه سرنوشت سوریه را تعیین می‌کند. ترکیه همه تلاش خود را برای حفظ تمامیت ارضی سوریه به کار خواهد گرفت. حل بحران در سوریه بدون مراجعه به ترکیه امکان پذیر نیست. ترکیه و آمریکا هم پیمانان راهبردی هستند و باید برای حفظ این رابطه، فتح الله گولن را به ما تحویل دهند.

پیش از این، منابع خبری از ورود تانک های ترکیه به سوریه خبر دادند و اعلام کردند هواپیماهای جنگی ترکیه حملاتی در اطراف جرابلس در شمال سوریه انجام دادند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
اقای اردوغان باید حس کودتا را استشمام میکردی بعد به تعهدات اسلام پایبند بودی.پس6 سال کجا بودی .باید ۲۵۰ نفر در کودتای نافرجام برای شما قتل عام میشدند بعد میفهمیدی ملت سوریه هم انسانند?
آخرین اخبار