وزیر ارتباطات:

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات قیمت اینترنت کاهش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نشست های اخیر تصمیم گرفته شده است تا تعرفه اینترنت آزاد تلفن همراه و اینترنت ثابت بر اساس حجم استفاده شده کاربران کاهش یابد.

وزیر ارتباطات از کاهش قیمت اینترنت خبر دادبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر اتباطات که به مناسبت هفته دولت به مازندران سفر کرد در جمع خبرنگاران گفت: از 2 سال پیش فعالیت و اجرای طرح ها برای مهیا کردن زیر ساخت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع به کار کرده بود.

وی ادامه داد: از هشت ماه پیش هم اپراتورها و سازندگان محتوا ، جلسات کارشناسی در زمینه تولید محتوای داخلی این شبکه برگزار کردند و امیدواریم تا هفته آینده این شبکه راه بیفتد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فاز اول شبکه ملی اطلاعات تحول عظیمی را به لحاظ محتوای داخلی ایجاد دمی کند ، تصریح کرد: مردم می توانند از میزبانی محتوای داخلی اطلاعات از طریق شبکه ملی اطلاعات بهره مند شوند.

واعظی همچنین از کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در نشست های اخیر تصمیم گرفته شده است تا تعرفه اینترنت آزاد تلفن همراه و اینترنت ثابت بر اساس حجم استفاده شده کاربران کاهش یابد.

وی به میزان این تخفیف نیز اشاره کرد و گفت: این کاهش برای اینترنت آزاد تلفن همراه تا 23 درصد و برای اینترنت ثابت مطابق با میزان مصرف کاربران تا 33 درصد است.

واعظی به گسترش نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و افزود : تا پایان فعالیت دولت یازدهم تمامی روستاهای بالای 15 خانوار کشور زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 18 هزار روستای کشور از اینترنت برخوردارند، گفت : تا پایان خرداد سال آینده تمام روستاهای بالای 15خانوار کشور از اینترنت برخوردار می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
قیمت اینترنت بسیار گران است
آخرین اخبار