توجه به رفع نواقص هدایت تحصیلی در سال تحصیلی آینده

مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش از توجه به بحث هدایت تحصیلی آینده و آمادگی کامل برای استقرار دانش آموزان مقطع متوسطه اول خبر داد.

عظیم محبی مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، پیرامون فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی آینده گفت: با توجه به اینکه ساختار جدید نظام تعلیم و تربیت مرحله گذر از مقطع متوسطه اول را داشته لذا مشکل چندانی در ساماندهی و آمادگی برای فعالیت این مقطع وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 3 میلیون دانش آموز در مقطع متوسطه اول که شامل پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تحصیلی می‌شود به تحصیل مشغول شده‌اند و امسال نیز مشابه پارسال همین تعداد دانش آموز را ساماندهی می‌کنیم. 

مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ساماندهی نیروی انسانی برای این پایه سال گذشته انجام شد و امسال تغییرات چندانی برای معلمان وجود ندارد. 

محبی با اشاره به اینکه بحث هدایت تحصیلی در پایه نهم کاری مشترک با متوسطه دوم محسوب می‌شود اظهار کرد: برای این طرح سال گذشته برنامه‌های مشاوره‌ای و در واقع فرهنگسازی انجام شد اما به دلیل آنکه سال اول برگزاری این طرح بود و به طور طبیعی نواقصی وجود داشت بنابراین سعی بر این است تا این فرآیند برای سال تحصیلی آینده با کیفیت بالاتری انجام شود. 

وی بیان کرد: امسال بزرگترین چالشی که در بحث هدایت تحصیلی وجود داشت مشکل نرم افزاری تحلیل کننده هدایت تحصیلی بوده که با توجه به تشکیل کمیته‌ای برای رفع این نواقص به طور قطع سال آینده این طرح به شیوه‌ای کامل‌تر ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار