ظرفیت های مناسب ایران و روسیه برای تقویت روابط تجاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با استفاده از امکانات موجود در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت بازرگانی کشورهای جهان از جمله روسیه در تلاشیم روابط بین المللی تجاری را ارتقا دهیم.

ظرفیت های مناسب ایران و روسیه برای تقویت روابط تجاری
 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در همایش توسعه پایدار در بازار روسیه اظهار داشت: تهران به عنوان راس اقتصادی استان های دیگر کشور در تقویت ارتباط میان فعالان تجاری و اقتصادی بخش خصوصی  ایران و روسیه نقش بسزایی دارد؛ این امر طبیعی است زیرا تهران پایتخت ایران و دارای 17 هزار واحد صنعتی مجوز دار، 500 هزار واحد اشتغال زا، 400 هزار واحد صنفی در حوزه بازرگانی و 80 هزار واحد صنفی تولیدی در قالب اتحادیه های توانمند و علاقمند به تجارت در ایران و روسیه هم سو با مفاد طرفین قرارداد است. 
 
وی ادامه داد: تهران با دارا بودی واحدهای تحقیق و توسعه مجهز ،فرصت های مناسب  بازرگانی  در سطح بین المللی دارد و در بحث استاندارد سازی، تمرکز دانشگاه های بزرگ، سیستم بانکی، مراکز پژوهشی و مباحث دانش بنیان  پیشرو  است. 
 
مس فروش گفت: اکنون 7 پروژه اختصاصی و اقتصادی، 4 پروژه سازگار با شرایط تهران، 2 پروژه در بحث مدیریت واردات و صادرات هم سو با اهداف روسیه و ایران وجود دارد و امیدواریم با استفاده از شرایط مناسب کالاهای وارداتی سرمایه ای  و دانش بنیان، صنعت کشور ارتقا داده شود و با استفاده از فرصت ها و نیروهای تخصصی روسیه و پرورش نیروهای متخصص با مهندسی معکوس دراکثر حوزه های تولید خود کفا شویم. 
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: با استفاده از امکانات موجود در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت بازرگانی کشورهای جهان از جمله روسیه در تلاشیم روابط  بین المللی بازرگانی و تجاری را ارتقا دهیم؛ همچنین با حضور در نمایشگاه های دائمی روسیه ،شرایط را بازرگانی صادرات ایران در این کشور را بهبود بخشیم و مهمترین اهداف ما دخالت صنعت غذایی و کشاورزی در این بحث است. 
 
مس فروش  گفت: البته استاندارد سازی در ادامه مذاکرات باید دنبال شود و به حمل و نقل کالا نیز به صورت کامل با توجه به زوایا و قوانین آن توجه شود.

وی با تاکید بر این‌که باید منافع ملی بین ایران و روسیه دیده شود، ادامه داد: نباید به دنبال این مساله باشیم که مواد مصرفی به کشور وارد کنیم بلکه باید واردات کالاهای سرمایه‌ای که می‌تواند موجب تقویت تولید شود را مدنظر قرار دهیم و این مساله نیز نباید به صورت دائمی باشد و پس از ایجاد دانش‌های لازم در داخل از این مساله جلوگیری کنیم.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین با بیان این‌که روسیه یکی از چند کشوری است که در راس مراودات اقتصادی و تجاری با ایران قرار دارد، اظهار کرد: باید صنایع چاپ و بسته‌بندی، برندسازی مشترک، نمایشگاه‌های دائمی، ورود به دیتاسنتر بورس کالایی روسیه، روش‌های حمل‌ونقل کالایی، قوانین گمرکی و مالیاتی، مسائل حقوقی و روش‌های عقد قرارداد، مبادلات ارزی و خدماتی بانکی بین دو کشور به‌طور جدی لحاظ شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، اقتصاد ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار