سمنان؛

دفتر سرمایه گذاری و مدیریت پروژه ها در بافت تاریخی سمنان افتتاح شد

شهردار سمنان از گشایش دفتر سرمایه گذاری و مدیریت پروژه ها در پهنه 18 هکتاری بافت تاریخی شهر سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،شهردار سمنان از گشایش دفتر سرمایه گذاری و مدیریت پروژه ها در پهنه 18 هکتاری بافت تاریخی شهر سمنان خبرداد.
حسین موسوی شهردار سمنان ضمن بیان اینکه دفتر سرمایه گذاری و مدیریت پروژه ها در پهنه ۱۸ هکتاری بافت تاریخی شهر سمنان گشایش یافت، گفت: قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این بازدید، پیشنهادات لازم را به منظور آغاز بکار سریع پروژه های واقع در این محدوده از جمله پروژه کومش سبز شامل بازآفرینی محله تاریخی اسفنجان واقع در محله تاریخی اسفنجان و پروژه احداث صحن شهری حضرت یحیی(ع) ارائه کرد.
وی افزود: شهرداری سمنان می کوشد بسته های حمایتی خود را در قالب ارائه خدمات مورد نیاز بر پایه قانون «حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری» مصوب ۱۲ دی ماه سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی، در اختیار متقاضیان قرار دهد.
شهردار سمنان خاطرنشان کرد: این رویکرد حمایتی، علاوه بر این که بهره گیری از عواید این دست قوانین را تسهیل می کند، می تواند مقدمه ای مطلوب برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و تاریخی باشد.
موسوی گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان در اسفند سال گذشته، کار مرمت و بازسازی خانه تاریخی جهان پناه را آغاز کرد تا افزون بر استقرار یک دفتر مدیریت پروژه پی ام او، امکان ارائه خدمات تسهیلگری و سرمایه گذاری برای علاقه مندان مهیا شود.
وی افزود: امیدواریم با ایجاد این دفتر ضمن حفظ و احیای یک بنای باارزش، گام موثری در راستای احیاء نمونه خانه هایی از این دست در شهر تاریخی سمنان برداشته شود.
شهردار سمنان  تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد تا شرایط ویژه ای را برای استقرار دفاتر انجمن ها و مراکز فرهنگی-هنری در بافت تاریخی سمنان فراهم کند.
خانه تاریخی جهانپناه، در خیابان حافظ شمالی و در ضلع شمالی خانه تاریخی کلانتر واقع شده است.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار