فوربز: استراتژی دفاعی ترامپ علیه ایران خواهد بود

نشریه فوربز در گزارشی پیش‌بینی کرد اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، استراتژی دفاعی ضد ایران در پیش می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه فوربز در گزارشی به قلم "لورن تامپسون" نوشت: "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌تواند رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد. آمارهای به دست‌امده از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در دو ایالت مهم و تاثیرگزار فلوریدا و اوهایو، "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فقط 4 درصد از ترامپ پیش است. این آمار بدان معناست که اگر از هر 25 نفر، یکی تغییر عقیده داده و به ترامپ رای دهد، کلینتون با دردسر بزرگی مواجه شده و ممکن است شاهد ورود ترامپ به کاخ سفید باشد. 

این گزارش در ادامه افزود: هنوز هم توجه کمی به سیاست‌های ترامپ فراتر از موضوع مهاجرت و تجارت در آمریکا می‌شود. رسانه‌ها توجه کمی به دیگر سیاست‌های ترامپ در صورت رسیدن به عنوان ریاست جمهوری آمریکا دارند. شاید این امر به دلیل سابقه کمرنگ وی در امور سیاسی است و تاکنون هیچ نظری درباره دفاع ملی، کشاورزی و ... ارائه نداده است.

از سخنان ترامپ که تاکنون در تبلیغات انتخاباتی بیان کرده و یا نزدیکان او عنوان کرده‌اند می‌توان تا حدی به تفکر وی در امور تدافعی و نظامی پی برد.

ایران و حمایت از اسرائیل

اسرائیل تنها استثنای ترامپ و کابینه او در منطقه خاورمیانه خواهد بود. ترامپ در کنار جمعی از یهودیان بانفوذ بزرگ شده و به قدرت و ثروت رسید. او همواره از جانب یهودیان حمایت می‌شد و طبیعی است اگر در زمان ریاست جمهوری وفاداری خود را به اثبات برساند. ترامپ در سخنرانی آوریل درباره سیاست خارجی دولت خود گفت: اسرائیل بزرگترین متحد و دوست ما است، حمایت نظامی از اسرائیل در دوران ریاست جمهوری من کاملا تضمین شده است. مهم نیست سران اسرائیلی چه انجام می‌دهند، حمایت من از آنها قطع‌نشدنی است.

سخنان ترامپ نشان می‌دهد کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی در دوران ریاست جمهوری وی نیز به قوت خود باقیست تا در برابر تهدیدات از سوی کشورهایی مانند ایران از خود دفاع کند. 

فشار بیشتر نظامی بر مرزهای جنوبی

ترامپ به این موضوع پی برده است که احداث دیوار در مرزهای جنوبی کشور، نزدیک به مکزیک، به تنهایی کافی نیست. حتی همین دیوارها نیز به نیروی امنیتی نیاز دارند و امنیت این نیروها هم باید حفظ شود. علاوه بر این ممکن است ساخت دیوار میان آمریکا و مکزیک سال‌ها به طول انجامد، بنابراین ترامپ که مخالف سرسخت ورودهای غیرقانونی به کشور است، بر تعداد نیروهای امنیتی و مرزی آمریکا می‌افزاید

اطمینان کمتر به متحدان

ترامپ انتقادات زیادی از متحدان آمریکا کرده است که به عقیده وی تلاشی در جهت بالا بردن سطح امنیت این کشور انجام ندادند. متحدان قدیمی مانند انگلیس و استرالیا وفاداری خود را پیش از این ثابت کرده‌اند. روی سخن ترامپ با کشورهای عضو ناتو است. جمهوری‌خواهان معتقدند آمریکا باید بدون نیاز به کمک ناتو و دیگر متحدانش، امنیت ملی این کشور را تامین کند.

نیروهای اعزامی به خاورمیانه افزایش نمی‌یابند

با وجود اینکه ترامپ این اواخر بر نابودی کامل داعش تاکید کرده است؛ چندان مایل به افزایش نیروهای نظامی در خاورمیانه نیست. او دوست ندارد بیش از این در امور سیاسی جهان عرب حضور داشته باشد. ترامپ معتقد است دخالت نظامی آمریکا در عراق، لیبی و هر کشور دیگری در خاورمیانه فقط به بی‌ثباتی آن دامن می‌زند. ترامپ معتقد است کشورهای عربی یا نمی‌خواهند و یا قادر نیستند حکومتی دموکرات برقرار کنند بنابراین آمریکا نباید سرمایه‌های انسانی و مالی خود را در خاورمیانه به هدر دهد.

پول بیشتر برای تسلیحات

ترامپ مانند دیگر جمهوری‌خواهان معتقد است هر اندازه پول صرف ساخت و طراحی تسلیحات در آمریکا شود، کم است. او اعلام کرد در صورت راهیابی به کاخ سفید، تسلیحات هسته‌ای آمریکا را نیز توسعه خواهد داد. ترامپ در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: ارتش آمریکا را از نو می‎سازیم. هر اندازه پول لازم باشد برای تجهیز و به روز رسانی ان صرف خواهیم کرد.

کاهش نیروها در اروپا

ترامپ علاوه بر اینکه ناتو را به انجام ندادن تعهداتش در قبال آمریکا متهم می‌کند، لزومی بر حضور نیروهای آمریکایی در اروپای شرقی نمی‌بیند. وی یکی از حامیان "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، است و به وی بابت حضور نظامی در اوکراین حق می‌دهد. ترامپ معتقد است ارتش روسیه به اندازه کافی قدرتمند هست که امنیت را در اروپای شرقی تامین کند.

افزایش بودجه برای توسعه سامانه موشکی

تقویت سامانه دفاع موشکی به ویژه فناوری مقابله با موشک‌های هسته‌ای، یکی از مباحث مورد علاقه جمهوری‌خواهان امریکا است. ترامپ درمورد طرح‌های آتی این قبیل سامانه دفاع موشکی توضیح چندانی ارائه نداد؛ اما به دفعات دولت اوباما را به دلیل کم‌کاری در این حوزه و فرسوده شدن موشک‌های هسته‌ای آمریکا مورد انتقاد قرار داده است.

فوربز در پایان نوشت: ترامپ نیز در بدو ورود به کاخ سفید تلاش خواهد کرد مانند هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا، رویکردی معتدل در برابر امور نظامی در پیش بگیرد. وی دیدگاه بالا بردن سطح امنیت ملی را در آمریکا دنبال می‌کند و باید دیر یا زود نقشه راه روشنی از سیاست‌های دفاعی خود هنگام در دست گرفتن ریاست دولت در آمریکا ارائه دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار