افسر بازنشسته آمریکایی: سال 2009 یکی از بزرگترین فرصت‌هایمان را علیه ایران از دست دادیم/ باید به شدت با تهران برخورد کرد

یک مقام سابق ارتش آمریکا از فتنه 88 به عنوان فرصتی از دست رفته برای واشینگتن علیه ایران یاد کرد.

افسر بازنشسته آمریکایی: سال 2009 یکی از بزرگترین فرصت‌هایمان علیه ایران را از دست دادیم/ باید به شدت با تهران برخورد کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز،  افسر بازنشسته آمریکایی بر لزوم برخورد شدید با جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس تأکید کرد و با اشاره به فتنه سال 1388، گفت: یکی از بزرگترین فرصت‌هایی که آمریکا درباره ایران از دست داد، سال 2009 میلادی بود. 

سرهنگ تونی شیفر، یکی از فرماندهان بازنشسته ارتش آمریکا، که در حال حاضر در مرکز تحقیقاتی موسوم به «مرکز سیاست‌گذاری‌ها در لندن،» فعالیت می‌کند در گفتگو با این شبکه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد:« تحرکات تنش‌آفرین ایران در آبهای خلیج فارس علیه شناورهای آمریکایی افزایش یافته است. مشخص نیست دقیقا اوضاع در منطقه به چه صورت است. باید توجه داشت که از زمان امضای توافق هسته‌ای با ایران، طرف مقابل هرکاری که توانسته انجام داده است تا ما را به عقب براند و نفوذ خود را در منطقه افزایش بدهد و آمریکا را مرعوب کند.»

وی در اینباره افزود: بازداشت شماری از ملوان‌های آمریکایی بدست ایران و پرداخت پول به ایران برای آزادکردن گروگانهایمان مصداق همین موارد است. آمریکا به صورت مستمر، اقداماتی صورت می دهد که نشانه ضعف آن است. وقتی شما از خودتان ضعف نشان بدهید طرف مقابل پیشروی می کند.

این افسر بازنشسته آمریکایی با مطرح کردن این ادعا که ایران در تلاش است نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد، گفت: «ایران در حال اعمال فشار است و با این کارهایش، اهرم فشار در حوزه های دیگر هم به دست می آورد.»

شفیر در ادامه افزود:« ژنرال‌های آمریکایی در حال ارزیابی و بررسی مستمر اقدامات ایران در آبهای منطقه هستند. رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در حال بررسی واکنش‌ها به این اقدامات ایران هستند؛ اما وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه نقش مثبت ایفا نمی‌کند و فقط می‌گوید که این اقدامات ایران، تحرکاتی ناسالم است؛ حال آنکه این اقدامات ایران، تحرکاتی تهاجمی به شمار می رود.»

وی اضافه کرد: «به نظر من، آمریکا باید با شدت بیشتری با این اقدامات ایران برخورد کند. در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که یکی از بزرگترین فرصت‌هایی که آمریکا درباره ایران از دست داد سال 2009 (فتنه 88) بود. در آن زمان (پس از انتخابات سال 1388) دولت آمریکا نه تنها از فرصت استفاده نکرد تا اقداماتی صورت بدهد که سبب تضعیف رژیم ایران شود، بلکه اقداماتی صورت داد که سبب تقویت این رژیم شد.»

این مقام نظامی سابق آمریکایی گفت:« باید با اقدامات ایران با شدت برخورد کرد. اگر برخوردها شدید باشد، شناورهای ایرانی نمی توانند به شناورهای ما نزدیک شوند. نباید خطر کرد و اجازه داد قایق‌های کوچک به شناورهای آمریکایی نزدیک شوند و بخواهند اتفاقاتی را تکرار کنند که  در گذشته رخ داده است یعنی حمله به شناورهای آمریکایی با قایق‌های کوچک.»

تونی شیفر در ادامه در اظهاراتی مضحک گفت: «درباره توافق هسته‌ای ایران نیز باید گفت که ما در واقع، برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف نکرده‌ایم بلکه سبب شده‌ایم ایران اجرای برنامه هسته‌ای‌اش را به کره شمالی منتقل کند به این معنا که پول انتقال یافته به ایران در نهایت نصیب کره شمالی می شود و پیونگ‌یانگ از این پول برای ساخت موشک‌های بالستیک استفاده می کند تا در نهایت، بتواند تسلیحات هسته‌ای را روی این موشک‌ها سوار کند.» 

وی گفت: در این میان به فضای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز توجه داشت. اگر هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، پیروز انتخابات ریاست جمهوری باشد، تغییری در سیاست خارجی آمریکا درباره ایران بروز نخواهد کرد و فقط برخی از مهره‌های  دولتی در آمریکا  تغییر خواهند کرد. در واقع، سیاست خارجی کنونی آمریکا در دوره کلینتون نیز ادامه خواهد داشت؛ اما مشخص نیست دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه درصورت پیروزی در انتخابات چه کار خواهد کرد زیرا سابقه‌ای (سیاسی) از او نداریم که بخواهیم بررسی کنیم. باتوجه به سابقه تجاری ترامپ، به احتمال زیاد، ترامپ در تعامل با ایران به صورت یک کار تجاری عمل خواهد کرد و خواهد کوشید برنده شود. سیاست آمریکا در این حوزه‌ها به صورتی است که به شکست منجر می شود.»

این اظهارات در پی آن اعلام می‌شود که روز سه‌شنبه (2 شهریور) قایق‌های سپاه پاسداران در واکنش به تحرکات ارتش آمریکا در خط مرزیِ آب‌های ایران، تا فاصلۀ 270 متری ناو آمریکاییِ نیتز جلو آمدند.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
هوی... هوی... هوووووووووووشششششششش یاارووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟ زر نزن خوابدیمااااا... صد بفعه میگم به این حیوون علف و جو زیادی ندین هار میشه. اینم صد و یک. مردک یانکی تو رو چه به این غلطااااا؟؟؟؟ پخخخخخخخخ.... بگیرین پرید رفت کره ماه.. آخه اولاخ؟؟؟؟ آی اشششششک؟؟؟؟ مگه بهت یاد ندادند که تو دعوا و اختلاف داخلی دیگران فضولی نکنی؟؟؟ آی اوکوز؟؟؟ (گاو) ما اگر هم اختلاف داخلی داشته باشیم که کاملا طبیعیه در مقابل شما حیوونای درنده کاملا متحدیم و اون پوزه کثیفتمون رو به خاک ذلت میمالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
ارتش و سپاه خیلی قدرتمند هستن آمریکایی ها فقط کری میخوانن اگر جنگی اتفاق بیفتد بی شک ارتش و سپاه آمریکایی هارو از خاورمیانه پاک میکنن شک نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
واي واي واي ترسيدم يكي من را بگيره . آمريكا ميخواهد حمله كنه . ببينم خودت تنها اين كار را ميكني يا ميگي دوستانت هم بهت كمك كنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
باید مواظب خیانت باشیم اینا نفوذ میکنند خیلی عوضی و حرومین
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
دربرابردشمنان باید سیاست تهاجمی اتخاذکنیم. سیاست انفعالی و ملاحظه کاری و تساهل و تسامح فقط موجب پیشروی و تقویت دشمنان است. درهیچ کجا و هیچ زمانی نباید کوتاه بیاییم، امریکا باید همیشه از ما وحشت داشته باشد، چه دردریا و هوا و زمین و صحنه دیپلماسی. ملت قهرمان ایران همواره ازامریکا و اذنابش ضربه خورده و برای همین هیچگاه به امریکا اعتمادننموده و نخواهدکرد. باامریکا بایدهمین رفتاری را داشته باشیم که دلاورمردان نیروی دریایی سپاه درتنگه هرمزانجام دادند. نباید به امریکا رو بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
دردو خدا بر نیروی دریایی و ملوانانی که با قایق های کوچیک زهر چشم ناوهای بزرگ و عظیم امریکا رو گرفتن .بدجوری رفتن تو فکر و دمق شدن . فدای هرچی ایرانی با تاسب و باغیرته. یا علی تا زهر جشم بعدی.،.،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
امام خوبی ها فرمود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ایشان خلاف نمی فرمود
ما هم با صدای بلند و محکم می گوییم امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
شما آمریکاییها از خودتان سوال کنید چه غلطی تو خلیج فارس می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
فکرکنم قرص هاشو قبل از مصرف میشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
داداش دماغت بدجور سوخته هااا.بخاطر جریان قایق ها که پیش اومده دماغت سوخته و اینا رو میگی.تا موقعی که باز ننشسته بودی که کاری نکردی حالاکه بازنشستی یادگرفتی چی بگی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
اگه می تونستین برخورد میکردین. توانشو ندارین .خدا با ملت مسلمانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
بعضاً یکسری افراد یه غلطی می کنند شما بزارین به حساب نادانی اش بندگان خدا مقصر نیستند
Italy
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
غلط اضافی نکن اگه موقعیت گیر بیارید ی لحظه هم رحم ندارید شما به مسلمونای کشورهای خودتون رحم نمیکنید چه برسه به ما ایرانیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
آمریکا فقط تو رسانه ها بزرگه و در میدان عمل در مقابل قدرت ایمان ایرانی ها کوچیکه....هیچ غلطی نمی تونه بکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
پیشته بابا بخواب شبه صبح ایشالا حله تکلیفت جوجو فراماسونری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
توجه کردین همیشه بازنشسته های آمریکایی کری میخونن...؟!!خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
قابل توجه آشوبگر ها و فتنه گرا، کلاهتونو بذارید بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
برو گم شو جرأتشو نداشتین احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
خسته نباشی تا کردها ایرانند نگاه به ایران هم نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
این افسر بازنشسته آمریکا گویا از عقل هم بازنشسته شده است . چون بیان مطالب خام و بی منطق ناشی از مرخص شدن شعور گوینده است .
آمریکائی ها در خلیج فارس چه می کنند ؟ هر غلطی می کنند ، به آب های سرزمینی ما وارد نشوند .
با شدت برخورد کردن با تهران یعنی غرق شدن ناو های هواپیما بر در خلیج فاس و دریا عمان و یتیم شده خانواده های آمریکائی ، که این مورد را ملت آمریکا برنمیتابد .
علت وجودی انقلاب اسلامی این است که فرصت های آدم خواری را از آمریکائی ها بگیرد .
آمریکائی ها عادت کرده اند ثروت کشورها در کشورخود جمع نموده و هر وقت هوس کردند آنها را بلوکه کنند . وقتی هم محاکم بین المللی آنها را محکوک به پرداخت مطالبات دیگران می کنند ، خیال می کنند که دارند صدقه می دهند و برای پرداخت آن هزاران شرط و شروط می گذارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
همشون فقط بلوف بلوف بلوف میزنن هی گذینه رو میز هی فشار هی برخورد میکنیم کوووووو کجاااااا اینا اگه فقط یک درصد به خدا قسم فقط یک درصد احتمال شکست ایران رو میسنجیدن حمله میکردین ولی خودشون میدنن بد میخورن بددددد اگه حمله کنن .
پس فقط مثل سگ از پشت تریبوناشون پارس میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
حرفی از مادر عروس..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
سیب زمینی هایی در ایران هستند که مدام در حال عشق بازی با معشوقه خود یعنی امریکا هستند اساسا این موجودات دوست دارند در سرما و گرما در صف فروشگاههای بین المللی مثل مک دونالد بایستند و دست گدایی سمت غربی ها دراز کنند ولی مردم غیور ایران سیلی محکمی بر دهان این منافقین و سران غربی زده که حالاحالاها گیج این ضربه هستند. بزدلهای بی غیرت! بعد از شکستهای پی درپی در جهان ما رو تهدید میکنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
گور بابات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
خفه شو
ایران سرزمین شیران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
قابل توجه جلبک ها
آخرین اخبار