تدابیر گسترده چین برای نشست گروه 20/ از مسافرت تشویقی 2 میلیون نفر تا ممنوعیت بیرون ریختن ته سیگار

مقامات چین قصد دارند از برگزاری نشست گروه 20 به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت روزنامه دیلی تلگراف، چین برای برگزاری نخستین نشست گروه 20 در این کشور، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است. مسائل امنیتی، مقررات محیطی سخت‌گیرانه و خروج بسیاری از اهالی شهر میزبان این نشست از جمله این تدابیر هستند.

چین اعلام کرده است پیش از آغاز این نشست، نزدیک به 2 میلیون نفر از اهالی "هانگژو" ، این شهر را ترک می‌کنند. مقامات چین امیدوارند خروج آن‌ها از این شهر موجب برقراری شرایطی مطلوب – برای کاهش ترافیک و خلوت شدن شهر -- شود. بر اساس گزارش‌ها، دولت چین برای خارج کردن اهالی این شهر، بن‌های مسافرتی به ارزش 10 میلیارد یوان (1.13 میلیارد دلار) میان آن‌ها تقسیم کرده است.

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند شرکت "سی تریپ" – بزرگترین آژانس مسافرتی این کشور – بیش از 200 هزار بن مسافرتی که هرکدام به ارزش 500 یوان است، میان شهروندان هانگژو پخش کرده است. تاکسی‌ها نیز از سطح شهر جمع‌آوری شده اند. دولت برای جبران خسارت به راننده‌های تاکسی روزانه 800 یوان پرداخت می‌کند.

با خروج میلیون‌ها نفر از این کشور برای بازدید از شهرهای دیگر چین، بیش از یک میلیون نفر داوطلب کمک‌رسانی برای برگزاری این نشست وارد این شهر خواهند شد.

بر اساس گزارش‌ها، در مسیر این نشست در هر 5 تا 10 متر، 2 افسر پلیس و یا نیروی امنیتی مستقر شده اند. مقامات چین همچنین بر سلامت مواد غذایی این شهر نظارت ویژه‌ای دارند.

ساکنان ساختمان‌های مجاور محل برگزاری این نشست نیز حکم خروج از خانه‌هایشان را دریافت کرده اند. به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها، بسیاری از کارگران مهاجر نیز در حال ترک این شهر هستند. گفته می‌شود تصمیم به تعطیل کردن کارخانه‌ها برای حصول اطمینان از پاک بودن هوا پیش از برگزاری نشست 20 اتخاذ شده است.

به منظور بهبود نمای عمومی هانگژو، قوانین جدیدی در این شهر تصویب شده است که بیرون ریختن آب دهان و ریختن ته سیگار در خیابان‌های این شهر را جرم معرفی می‌کنند.

مقامات چین، شایعه هزینه 18.2 میلیارد دلاری این نشست را تکذیب کرده اند و اظهار می‌کنند بسیاری از ساخت و ساز‌ها پیش از آنکه هانگژو به عنوان میزبان نشست گروه 20 انتخاب شود، انجام شده بود.

نشست گروه 20، در روزهای 4 و 5 سپتامبر (14 و 15 شهریور) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
این گروه بیست فقط یه اسمه هیچ همکاری ندارن واالاااا
آخرین اخبار