گزارش ماهیانه نرخ اشتغالزایی در آمریکا ترامپ و کلینتون را به جان هم انداخت

گزارش نرخ پایین اشتغال‌زایی در آمریکا بهانه جدیدی فراهم کرد تا ستادهای انتخاباتی ترامپ و کلینتون دوباره حمله‌های لفظی علیه یکدیگر را از سر بگیرند.

گزارش ماهیانه نرخ اشتغالزایی در آمریکا ترامپ و کلینتون را به جان هم انداخت به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارش امروز (جمعه) درخصوص نرخ پایین ‌اشتغالزایی در ماه گذشته میلادی (اوت) باعث افزایش حمله‌های لفظی ستادهای انتخاباتی «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و «هیلاری کلینتون،» رقیب دموکراتش، علیه یکدیگر شد. 

یکی از مشاوران انتخاباتی ترامپ که در دولت‌های ریگان و جورج بوش پدر نیز حضور داشت، امروز اعلام کرد گزارش اشتغالزایی در ماه اوت نشان می‌دهد سیاست اقتصادی اوباما-کلینتون برای ایجاد اشتغال در این کشور -که به‌شدت نیاز به مشاغل جدید دارد- با شکست مواجه شده است. 

ستاد انتخاباتی کلینتون نیز در پاسخ به این اظهارات، هشدار داد در صورت راهیابی ترامپ به کاخ‌سفید و در نتیجه اجرای سیاست‌های اقتصادی مورد نظر وی، نرخ اشتغالزایی از این هم پایین‌تر خواهد آمد. یکی از مشاوران سیاسی کلینتون در این خصوص اظهار داشت: کارشناسان اقتصادی هر دو طرف (احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات) نظر کلینتون را تأیید می‌کنند و معتقدند سیاست‌های بی‌پروای نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان آمریکا را به دوره رکود باز می‌گرداند و باعث نابودی میلیون‌ها شغل می‌شود.  

مشاور سیاسی کلینتون با اشاره به رشد نرخ اشتغال در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، اظهار داشت: آمریکا در این دوران بیشترین میزان اشتغالزایی را از زمان «رکود بزرگ» (رکود گسترده اقتصادی جهان، یک دهه پیش از شروع جنگ جهانی دوم) داشته است. وی افزود گزارش دفتر آمار اشتغال آمریکا نشان می‌دهد نرخ بیکاری نسبت به اواخر سال 2010 (1389)، 50 درصد کاهش یافته است.           

در ادامه گزارش آمده است: با این وجود، آمار نشان می‌دهد ماه گذشته میلادی تنها 151 هزار شغل جدید ایجاد شد. نرخ بیکاری نیز در این ماه، 4.9 درصد بود که نسبت به ماه پیش از آن تغییری نداشته است. ماه اوت پایین‌ترین نرخ اشتغالزایی را در 10 سال از 13 سال گذشته داشت.  
گزارش ستاد انتخاباتی ترامپ نشان می‌دهد ماه گذشته، تنها 126 هزار شغل در بخش خصوصی در برابر 25 هزار شغل جدید دولتی ایجاد شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار