وزیر فرهنگ در اختتامیه اولین جشنواره محتوای دیجیتال:

راه مقابله با نفوذ شبکه‌های اجتماعی بیگانه تولید محتوا است

اولین جشنواره تولید محتوای دیجیتال با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

راه مقابله با نفوذ شبکه‌های اجتماعی بیگانه تولید محتوا استبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره تولید محتوای دیجیتال اظهار داشت: "من آینده کشور را در چهره‌ای جوان می‌بینم. اولین جشنواره تولید محتوای دیجیتال رویدادی مهم در مسیر حل مشکلات دیجیتال کشور است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. محتوای دیجیتال از بخش‌های مهمی است که اهمیت آن روز به روز بیشتر می‌شود".

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: "در واقع محتوای دیجیتال تلفیق محتوا و فناوری دیجیتال و صنایع خلاق است. تولید محتوای دیجیتال از اولویت‌های مهم و اساسی حوزه فناوری است. آینده متعلق به کشورهای تولیدکننده محتوا به ویژه در زمینه‌های فرهنگی است. این کار سرمایه ویژه‌ای می‌طلبد و فرهنگ‌سازی زیربنای کشور محسوب می‌شود. به این ترتیب می‌توانیم نقشه راه خوبی برای تولید محتوا داشته باشیم".

جنتی در ادامه سخنانش راه مقابله با نفوذ شبکه‌های اجتماعی بیگانه (شبیخون فرهنگی) را تولید محتوا در بخش‌های مختلف اعم از صدا و سیما، کتاب، وزارت ارشاد و فضای مجازی دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: "از سال 2010 به بعد ما شاهد انقلاب تولید محتوای دیجیتال هستیم. شبیه‌سازی محیط‌های واقعی و دسترسی به محتوای دیجیتال در هر مکان برای هر شخصی مهم است". وی ادامه داد "رفته رفته سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌ها سیر نزولی داشته و این سرمایه‌گذاری‌ها باید صرف تولید محتوا شود. به طور متوسط بیش از 50 درصد اطلاعات فضای مجازی مربوط به 2 یا 3 سال اخیر است".

علی جنتی در ادامه به برنامه‌ریزی برای حضور نیروی کار جوان در سطح اقتصادی اشاره کرد و گفت "ایجاد اشتغال در زمینه تولید محتوای دیجیتال بسیار کم‌هزینه‌تر از زمینه‌های دیگر فناوری است". وی همچنین اظهار داشت در چند سال اخیر 2000 شغل در این زمینه ایجاد شده است.

وزیر فرهنگ در ادامه سخنانش به این نکته اشاره کرد که در حوزه تولید و چرخه محتوای دیجیتال همه دانشجویان به عنوان عضوی از زنجیره این مسیر می‌توانند کمک کنند و این موضوع گره‌گشای اشتغال پایدار در این زمینه است. وی از دست‌اندرکاران تولید محتوای دیجیتال خواست از حمایت‌های مالی، بازارسنجی و بازاریابی دریغ نکنند.

علی جنتی ادامه داد "تصویری شدن دنیای امروز باعث شده سرعت تولید محتوا ضرورت پیدا کند". وی افزایش تولید محتوای دیجیتال با رویکرد ایرانی-اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت باید از این فرصت استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از ساماندهی تولید محتوا در فضای مجازی توسط این وزارتخانه گفت و افزود: "ساماندهی و حمایت از مالکیت مادی و معنوی از اساس ارکان تولید محتوا است". از دیگر اقدامات وزارت ارشاد در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری همایش سواد رسانه‌ای با همکاری برخی از ارگان‌ها با هدف فرهنگ‌سازی تولید محتوا
پروژه هوشمند اعطای لوگو به سایت‌ها با هدف رسمی کردن سایت‌ها و معرفی آن به مردم، نظرسنجی و رتبه‌بندی آنها
پروژه اعطای شماره محتوای دیجیتال با هدف اعطای شناسه یکتا به محتوای دیجیتال
امکان نظارت و مدیریت تولید محتوا و ساماندهی بانک اطلاعات تولیدکنندگان محتوای دیجیتال

وزیر فرهنگ در پایان ابراز امیدواری کرد با همت بازیگران اصلی، بیش از گذشته گام‌های خوبی در تولید محتوای دیجیتال برداشته شود که با سرعت تحولات برق‌آسا در فضای مجازی هماهنگ باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار