مدارس خشتی و سنگی تا سال آینده برچیده می شود/ بحران فضای آموزشی در اطراف سیستان و بلوچستان

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از استقبال خیرین‌ مدرسه‌ساز در منطقه مکران‌ دنباله‌رو فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در منطقه چابهار‌ اظهار داشت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آباد‌سازی سواحل مکران‌ در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی برنامه‌ریزی‌های مختلفی شده که برگزاری همایش مکران‌ دنباله‌رو این موضوع است.

رئیسی ادامه داد: خیرین‌ با بازدید از مناطق محروم نیاز‌های افراد را شناسایی کرده و تلاش‌های خود را در راستای تحقق عدالت آموزشی می‌کنند که امیدواریم این استراتژیک با موفقیت به پایان برسد .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص وضعیت کلاس‌های مدارس استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر 560 کلاس خشتی و گلی وجود داشت که با تأمین اعتبار در همان سال 100 کلاس درس خشتی از چرخه خارج شد و امسال نیز ردیف اعتبار ویژه‌ای مازاد منابع استانی و ملی که حدود 170 میلیارد تومان است تحت عنوان افزایش سرانه آموزشی در نظر گرفته شده که امیدواریم با کمک خیرین‌ نیمی از کلاس‌ها امسال و نیمی دیگر در سال تحصیلی آینده از چرخه مدارس خشتی و گلی خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه کمترین سرانه آموزشی متعلق به سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی است بیان کرد: رشد جمعیت دانش‌آموزی می‌تواند در این موضوع دخیل باشد که در اینباره باید دانست که استاندارد سرانه آموزشی در کشور 5.1 متر مربع است که این میزان در استان سیستان و بلوچستان زیر 4 متر مربع است.

رئیسی بیان کرد: سالانه رشد جمعیت دانش‌آموزی در استان سیستان و بلوچستان 8 درصد است و این درحالی است که رشد جمعیت در سطح کشور میانگین صفر را دارد که امیدواریم با اهتمام دولت و مصوبات مجلس با استفاده از اعتبارات و ظرفیت‌های ویژه استان سیستان و بلوچستان نیز از نظر فضای آموزشی به میانگین کشوری برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: ما در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان برنامه‌های مختلفی در راستای نوسازی‌ مدارس داریم اما باید توجه ویژه‌تری به کمبود فضای آموزشی در حاشیه استان داشت که در این راستا مناطق آزاد کمک شایانی به بهبود وضعیت کرده‌اند.

در ادامه محمد‌رضا حافظی‌ رئیس مجمع خیرین‌ مدرسه‌ساز کشور گفت: مکران‌ به عنوان گنج نهفته در کشور شناخته شده که محرومیت‌های قابل توجهی دارد که کمک خیرین‌ می‌تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت آموزشی و تحقق اهداف عدالت آموزشی شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار