تمامی دانشکده های دانشگاه تربیت مدرس به سیستم سلامت ایمنی محیط ( HSE )مجهز می شوند

کارشناس ایمنی و حفاظت دانشگاه تربیت مدرس از آغاز برنامه های آموزشی سال تحصیلی جدید به منظور دریافت گواهی تحت عنوان "سلامت ایمنی محیط زیست" در دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.

فرهادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: نظام سلامت ایمنی محیط زیست (HSE) به منظور کاهش پیامدهای ممکن برای دانشجویان در تمام آزمایشگاه های دانشگاه مستقر شده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر تجهیز این سیستم در آزمایشگاه ها، سایر امکان دانشگاه از این نظام بهره مند شدند. 

این کارشناس ایمنی و حفاظت دانشگاه تربیت مدرس، تصریح کرد: کارگروه واحدی برای هر دانشکده زیر نظر شورای ایمنی درنظر گرفته شده و هر دانشکده به صورت مستقل دارای یک کمیته ایمنی به عنوان مجری تصمیمات شورا هستند.

فرهادی در خصوص اعتبار تخصیص یافته بر سلامت ایمنی محیط زیست، افزود: میانگین سالانه میزان اعتبار تخصیص یافته برای این نظام در حدود 160 میلیون تومان از سوی شورای ایمنی در نظر گرفته شده است.

وی درباره جایگزین کردن مواد خطرآفرین با نمونه های ایمن تر ابراز داشت: در وهله اول سعی بر این بوده تا موادی که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و منجر به آلودگی زیست محیطی می شوند را در صورت امکان با مواد کم خطر جایگزین کنیم. 

این کارشناس  ایمنی و حفاظت در مورد اقدامات صورت گرفته در خصوص به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی تصریح کرد:  اقدامات لازم به منظور هرچه بهتر شدن تمامی تجهیزات کنترل کننده الکتریکی، مکانیکی، شیمیایی و بیولوژیک از جمله هود های بخار، اتوکلاو ها، یو پی اس و استابلیزرها در سال جدید صورت گرفته است.

وی در خصوص الزام دریافت گواهی ایمنی دانشجویان ورودی سال تحصیلی96-95 یادآور شد: برنامه ای که هرساله قبل از شروع سال تحصیلی دوره های آموزشی که توسط سرپرست آزمایشگاه ها دایر می گردد، در تمام آزمایشگاه های دانشگاه آغاز می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار