در گفتگو با سی ان ان؛

عادل جبیر: اسد علاقه‌ای به برقراری آتش‌بس ندارد!

وزیر خارجه عربستان با مطرح کردن ادعاهایی علیه دولت سوریه، از احتمال رسیدن به سازوکاری جدید درباره این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، عادل جبیر، وزیر امورخارجه عربستان سعودی، از احتمال رسیدن به سازوکار جدیدی درباره سوریه در آینده نزدیک خبر داد.

وی، که پس از حضور در نشست سران گروه بیست در شهر هانگژوی چین، برای شرکت در نشست معارضان سوری به لندن رفته است، در گفتگو با کریستین امانپور، مجری شبکه سی ان ان، در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد:«به نظرمن، بشار اسد علاقه‌ای به برقراری آتش بس ندارد. او همچنان از بشکه‌های انفجاری استفاده می کند. او همچنان از نیروی هوایی استفاده می کند. او همچنان به تحریک کردن مخالفان مشغول است. به نظرمن، او هیچ علاقه ای ندارد که وارد مذاکراتی شود که براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.» 

وزیر خارجه عربستان افزود: امیدوارم من اشتباه کرده باشم، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای خلاف این ندیده‌ایم. درخصوص این سخن که گفتگوها در هوانگژو (میان اوباما و پوتین درباره سوریه) شکست خورد. باید بگویم که به نظر من، این گفتگوها شکست نبوده است بلکه کارهایی هنوز در حال انجام است. شاید بتوان تا 24 ساعت آینده به سازوکاری دست یافت. باید منتظر ماند و دید.»

عادل جبیر باز هم با مطرح کردن ادعاهای تکراری خود درباره دولت سوریه گفت:« به نظر بنده، فرمولی وجود دارد که باید براساس آن اقدام کرد. یک طرف قضیه یعنی مخالفان میانه رو (سوری) حاضر هستند این کار را انجام بدهند. آنها برنامه های خودشان را دارند. آنها نقشه راه خودشان را نیز دارند. البته اگر بتوانم از کلمه نقشه راه استفاده کنم. اما در سوی دیگر میدان، رژیم بشار اسد قرار دارد که بغیر از بمباران کردن، هیچ برنامه دیگری ندارد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
داداش واسه چی اظهارات این بچه ننه را درج میکنید خدایی چرت و پرت این بچه ارزش نوشتن و خوندنشو نداره.خودش هم این مطالب رو ببینه فکر میکنه یه پ....
آخرین اخبار