شکست‌هایی که مخترعان مشهور جهان تجربه کردند

مخترعان مشهور جهان پیش از چشیدن طعم موفقیت بارها شکست خورده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس‌اینسایدر، بشر قدردان مخترعانی است که به آسان شدن زندگی آنها کمک می‌کنند. اما پیش از اینکه اختراعات این افراد در اختیار بشر قرار بگیرد، مخترعان شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. برخی از اختراعات افراد مشهور هرگز به بازار راه نیافتند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده‌است.

«توماس ادیسون،» تلاش کرد ساختمان‌های سیمانی را به تولید انبوه برساند. ساخت ورزشگاه «یانکی» مدیون شرکت سیمان ادیسون در پورتلند است. اما در سال 1899 که ادیسون این شرکت را تأسیس کرد، استفاده از سیمان به صرفه نبود و نمونه‌های ساخته شده بسیار پیچیده و گران بودند. در نتیجه این نمونه‌ها مورد توجه توسعه دهندگان قرار نگرفت.

5 مورد از شکست مخترعان مشهور جهان

«نیکولا تسلا،» یک مخترع بزرگ که برای ساخت موتور القایی و پالایش جریان‌های اِی‌سی مشهور است، ماشینی را تصور می‌کرد که با یک تصویر ذهنی را در دنیای بیرون نمایش دهد و افکار را مانند یک اسلاید نمایش دهد.

البته اختراع تسلا آنگونه که او می‌خواست عمل نکرد. با این حال دانشمندان امروزه در تلاشند تا عکاسی از ذهن را تحقق بخشند.

5 مورد از شکست مخترعان مشهور جهان

نخستین اتومبیل‌هایی که مخترع بزرگ « هنری فورد» می‌ساخت قابل تولید نبودند. فورد برای تولید انبوه خودرو و پرداخت حقوق خوب به کارکنانش مشهور است.

نخستین اتومبیل وی شبیه یک کالسکه بدون بدنه بود که از چهار چرخ دوچرخه ساخته شده بود و سوخت آن اتانول بود. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه 20 مایل در ساعت بود. فورد 7 سال پس از ساخت این خودرو، مدل اِی را ساخت و در صنعت خودروسازی به موفقیت بسیاری دست یافت.

5 مورد از شکست مخترعان مشهور جهان


نخستین ماشین‌های پرنده «الکساندر گراهام بل،» مخترع اسکاتلندی-آمریکایی بیشتر شبیه بادبادک های چهارضلعی بودند. گراهام بل توانست با تلفن‌هایش امواجی را بسازد؛ اما تلاشش برای پرواز با شکست مواجه شد.

بل سال 1899 تلاش کرد هواپیمایی بسازد که بیشتر شبیه یک بادبادک بود. این هواپیما بیشتر شبیه اسکلت یک پرنده بود. بل در سال 1903 بار دیگر برای ساخت یک هواپیما تلاش کرد ولی با شکست مواجه شد.

5 مورد از شکست مخترعان مشهور جهان

تلاش «لئوناردو دا وینچی» برای ساخت ماشین‌های جنگی با شکست مواجه شد. ممکن است از فعالیت‌های هنری یا اختراعات داوینچی مطلع باشید؛ اما وی در زمینه مهندسی نظامی هم فعالیت کرده است.

داوینچی یک تانک را طراحی کرد که چرخ‌هایش در جهت مخالف یکدیگر می‌چرخیدند و این مدل قابلیت حرکت نداشت.

5 مورد از شکست مخترعان مشهور جهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
وقتی استعمار و چپاولگری و غارت و قتل و عام مردم بی گناه (قاره آمریکا) از نظر اون ها کشف کردنه و توی دزدی و غارت آثار باستانی و فرهنگی کشورهای دیگه دست دارند، چه جوری میشه به حرفهایشان اعتماد کرد؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
خیلی خوب بود اگه میشه بازم بزارید ممنون
آخرین اخبار