پارالمپیک ریو 2016؛

تلخ و شیرین های کاروان ایران در پارالمپیک ریو

پانزدهمین دوره از مسابقات پارالمپیک، تلخ و شیرین های بسیاری برای کاروان شهدای منا را رقم زد.

تلخ و شیرین های کاروان ایران در پارالمپیک ریو
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاروان پارالمپیک ایران که برخلاف دوره قبلی با افزایش تعداد ورزشکار و با کسب سهمیه برای نخستین بار در رشته والیبال نشسته بانوان،کامپوند تیروکمان خود را آماده رقابت های ریو می کرد در آخرین لحظات با حذف کشور روسیه توانست سهمیه فوتبال هفت نفره را نیز بدست آورد تا پیش از پارالمپیک ریو نخستین موفقیت خود را کسب کند.

کاروان شهدای منا با ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی دهم شهریور ماه به منظور برگزاری پانزدهمین دوره از این رقابتها به کشور برزیل سفر کرد.ورزشکاران کشورمان تا زمان شروع رسمی مسابقات، تمرینات و دیدارهای تدارکاتی متعددی را در رشته های مختلف برگزار کرند. 

کاروان شهدای منا هفدهم شهریورماه در شب افتتاحیه مسابقات با پرچمداری عشرت کردستانی به طور رسمی فعالیت خود را در پانزدهمین دوره از مسابقات پارالمپیک آغاز کرد.

در روز نخست از مسابقات سامان پاکباز در ماده پرتاب وزنه موفق به کسب مدال نقره شد تا نخستین افتخار را برای کاروان ایران رقم بزند.دیگر نمایندگان دو و میدانی کشورمان توانستند یک طلا،۶ نقره و ۵ برنز را در این رقابت ها در مواد پرتاب وزنه،نیزه و دو رقم بزنند.

ساره جوانمردی،بانوی تیرانداز کشورمان توانست دو مدال طلا در این رقابت ها کسب کند و نخستین بانوی ورزشکاری باشد که در یک دوره از رقابتهای پارالمپیک موفق به کسب دو نشان طلا شده است.

مجید فرزین نیز با رکورد شکنی در وزنه برداری نخستین مدال طلا این رشته را در ریو کسب کرد.علی صادق زاده نیز موفق به دریافت نشان برنز وزنه برداری شد.

سیامند رحمان قویترین مرد دارای معلولیت جهان با جابه جایی رکورد پارالمپیک و جهان توانست طلای دسته فوق سنگین وزنه برداری پارالمپیک ریو را کسب کند تا روند افتخار آفرینی ها و شادی کاروان و مردم ایران ادامه داشته باشد.

زهرا نعمتی، بانوی پرچمدار کشورمان در المپیک ریو،ابراهیم رنجبر و غلامرضا رحیمی نیز در بخش ریکرو میکس و انفرادی تیروکمان موفق به دریافت مدال طلا،نقره و برنز شدند تا در این رشته نیز نسبت به لندن ارتقا داشته باشیم.

تیم ملی فوتبال هفت نفره که در آخرین لحظات به جمع کاروان کشورمان پیوست،توانست به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند و نشان برنز لندن را به نقره ریو ارتقا دهد. 
در بین پیروزی های ملی پوشان کاروان، صعود نکردن تیم ملی بسکتبال با ویلچر از مرحله مقدماتی، ناکامی ملی پوشان تیراندازی و کمانداران کامپوند و برخی از ملی پوشان دو و میدانی در کسب مدال پارالمپیک باعث ناراحتی ورزشکاران کاروان و مردم شد چرا که تمامی آنها از شانس های دریافت مدال بودند.

پیروزی های ملی پوشان پارالمپیکی کشورمان با کسب مدال های خوشرنگ در ریو توانست موجی از شادی را رقم بزند تا تلخی ناکامی های برخی از رشته ها را فراموش کنیم.
اما در کنار تمام اتفاقات تلخ و شیرین این دوره از پارالمپیک، از دست دادن تنها رکابزن کاروان ایران غم سنگینی را در آخرین روز از مسابقات برای کاروان ورزشی کشورمان و مردم ایران رقم زد.

بهمن گلبار نژاد که در پارالمپیک لندن نیز تنها نماینده کشورمان بود،در دومین حضور خود در پارالمپیک روز شنبه بیست و هفتم شهریور در رقابت های جاده شرکت کرد و در سراشیبی تند مسیر با از دست دادن کنترل دوچرخه خود به فنس های کنار مسیر برخورد کرد و دچار آسیب دیدگی از ناحیه دست و سر شد.

وی در مسیر رسیدن به بیمارستان خونریزی زیادی داشته و در حین عمل احیا دچار سکته قلبی شده و چشم از جهان فرو بست.
اکنون تنها دوچرخه سوار کاروان پارالمپیکی ایران در مسیر ابدی رکاب می زند.

پانزدهمین دوره از رقابت های پارالمپیک در کنار تمام خاطرات شیرین خود،تلخی بزرگی را برای کاروان شهدای منا رقم زد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار