کیهانی: باید سعی کنیم از مربیان داخلی به بهترین شکل استفاده کنیم/دلیلی برای پناهندگی ابوترابی فرد وجود ندارد

رئیس فدراسیون دو و میدانی کشورمان گفت: هیچ گونه پناهندگی در کار نیست و ابوترابی فرد با هزینه شخصی خودش به ماراتن استکهلم سوئد رفته است.

مجیدکیهانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد وضعیت ملی پوشان دوومیدانی اظهار داشت: در المپیک از لحاظ کمی سهمیه خوبی کسب کردیم، 15 درصد سهمیه المپیک کشورمان را دو و میدانی کسب کرد پس از المپیک مشغول ارزیابی نتایج ورزشکاران هستیم.

وی ادامه داد: مسابقات مهمی چون بازی های اسلامی، مسابقات قهرمانی آسیا در هند، قهرمانی جهان در لندن و ... را در پیش داریم و تمام سعی ما براین است که با یک برنامه ریزی خوب ورزشکاران بتوانند نتایج مطلوبی را در این مسابقات کسب کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه فعلا رقابتی در پیش نداریم، ورزشکاران مشغول استراحت هستند و ما هم در حال برنامه ریزی هستیم تا در آینده با قدرت بهتری در مسابقات ظاهر شوند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه تفتیان به دنبال یک مربی خارجی است و احمد رمضان زاده گفته است دیگر با فدراسیون کار نخواهد کرد، گفت: رمضان زاده یکی از مربیان خوب کشور است. ما به دنبال این هستیم که از او هم در رده بزرگسالان و هم جوانان استفاده کنیم و بتوانیم دونده‌های خوبی را پرورش دهیم. درست است تفتیان به مربی خارجی نیاز دارد، اما نباید مربیان داخلی را نفی کنیم.

کیهانی در مورد وضعیت لیگ و باشگاه‌ها گفت: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت باشگاه‌ها استفاده کنیم.اما تمام تلاش ما منجر به حضور تیم های ذوب آهن، دانشگاه آزاد، پارس مهر فارس، نفت تهران ،مقاومت و نیروی زمینی در لیگ دو و میدانی شد . اگر قرار باشد بودجه خود را به ملی پوشان بدهیم، در این صورت چطور می‌توانیم به کارهای توسعه‌ای بپردازیم. اگر باشگاه‌ها بیایند دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، امیدوارم در سال آینده باشگاه های بیشتری برای حضور در لیگ دو و میدانی ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم استعدادیابی را هفته آینده برگزار می‌کنیم،گفت: هر چند رسانه ها به استعداد یابی فدراسیون دو و میدانی توجه چندانی نداشتند اما این موضوع به خوبی انجام دادیم و مرحله دوم استعداد یابی به پایان رسید.

ریاست فدراسیون دو و میدانی درخصوص انتخاب مربی برای حدادی، ارزنده، تفتیان و مرادی گفت: با توجه به اینکه قرارداد مربیان آنها به پایان رسیده ، در حال بررسی شرایط هستیم تا برای آنها مربیانی خوبی را انتخاب کنیم البته جا دارد از تمام مربیان ایرانی تشکر کنم که در نبود امکانات، توانستند به نحو احسن ورزشکاران را آماده حضور در مسابقات کنند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی در مورد تصمیم لیلا رجبی برای خداحافظی از دوومیدانی گفت: رجبی یکی از ورزشکاران خوب ما است و باید حفظ شود. من بعد از المپیک هنوز با او صحبت نکرده‌ام، اما او می‌تواند ۲، ۳ سال دیگر برای کشور افتخار آفرینی کند. البته او خودش هم باید بداند که چه می‌خواهد. در مورد او انتقادهای یک طرفه‌ای علیه فدراسیون مطرح شد، در حالی کارهایی که برای او انجام دادیم پنهان ماند.

وی درباره پناهنده شدن یکی از دوندگان ایرانی در سوئد، اظهار کرد: هیچ گونه پناهندگی در کار نیست و او با هزینه شخصی خودش به ماراتن استکهلم سوئد رفته است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ادامه گفت‌: تمام افرادی که در این رقابت‌ها حاضر بودند با هزینه خودشان به این کشور رفته‌اند و هیچ دلیلی برای پناهندگی وجود ندارد، چرا که اصلا آنها زیر نظر فدراسیون نبودند.

ریاست فدراسیون دو و میدانی خاطرنشان کرد : درباره اتفاقی که رخ داده و تصمیمی که این دونده گرفته است، اطلاعات دقیقی ندارم، با این حال آنچه با قطعیت می‌توانم بگویم این است که دلیلی برای پناهندگی وجود ندارد.

کیهانی در پایان درپاسخ به این سوال که چه زمانی پست نائب رئیسی فدراسیون دو و میدانی انتخاب خواهد شد؟ گفت: نام گرزی را برای پست نائب رئیسی فدراسیون به وزارت ورزش اعلام کرده ایم و در صورت تائید وی از طرف مسئولان عهده دار این سمت خواهدشد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار