معاون استاندار آذربایجان غربی ؛

باید از فرصت تجمع راهپیمایی اربعین حسینی در جهت نمایش وحدت جهان اسلام و مسلمین استفاده کرد

جلسه هماهنگی ستاد پیاده روی اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علیرضا رادفر در جلسه هماهنگی ستاد پیاده روی اربعین حسینی که امروز در استانداری برگزار شد ، پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت اسلامی در بین مسلمانان جهان دانست و گفت : پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع بشری بوده و به عنوان نمادی از وحدت اسلامی و مسلمین به شمار می رود که آثار عمیقی در دنیای اسلام و غیرمسلمانها دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر تلاش برای هر چه بهتر و باشکوه برگزار شدن این مراسم معنوی تاکید کرد و افزود: لازم است مقدمات این حرکت معنوی و فرهنگی به بهترین شکل توسط کمیته های این ستاد انجام شود تا شاهد اجتماع پرشور بشری در اربعین حسینی باشیم .

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی به زائران قبل از اعزام به خاک عراق به خوبی استفاده کنیم چرا که راهی سریع، به روز و کم هزینه است.

وی با بیان اینکه اعزام زائران اربعین باید سازماندهی شده و حدالامکان به صورت کاروانی باشد، بیان کرد : می توانیم برای زائران هر اتوبوس، یک سرپرست مشخص کنیم تا مدیریت کاروان ها به بهترین صورت انجام شود.

وی افزود: اداره راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی باید صلاحیت خودروهای حامل زائران و راننده های آن ها را تایید کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: زائران این استان از مرز مهران به کشور عراق اعزام خواهند شد.

هوشنگ عطاپور افزود: موکب آذربایجان غربی در سه راهی بطحا در استان ناصریه عراق مستقر شده و به 20 هزار نفر زائر خدمت رسانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت ارائه خدمات شهری و بهداشتی شهرهای مقدس عراق در اجرای مراسم فرهنگی مذهبی اربعین حسینی، نظافت مرزهای خروجی و داخل کشور عراق باید جدی گرفته شود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی نیز بیان کرد: تا امروز حدود پنج هزار نفر زائر از این استان در سامانه مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه (سماح) ثبت نام کرده اند.

محمدرضا ندیری افزود: متقاضیان زیارت اربعین که از شانزدهم مرداد ماه در سامانه اینترنتی سماح به نشانی http://www.samah.haj.ir ثبت نام کرده اند، از روز شنبه 27 شهریورماه به مدت 72 ساعت فرصت دارند تا با مراجعه به این سامانه، ثبت نام خود را نهایی کنند.

وی اظهارکرد: هزینه ارزی اخذ روادید به ازای هر نفر 40 دلار بوده که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می شود.

وی ادامه داد: هزینه بیمه و خدمات درمانی به ازای هر نفر 259 هزار ریال و حق الزحمه کارگزاری یکصد هزار ریال است.

در این جلسه دستگاه های اجرایی مرتبط آمادگی کامل خود را برای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم فرهنگی و مذهبی اعلام کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.