شاهرود؛

ثبت 17 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

17اختراع علمی و پژوهشی از سوی دانشجویان و استادان این دانشگاه از سال 86 تاکنون به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود،رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: 17 اختراع علمی و پژوهشی از سوی دانشجویان و استادان این دانشگاه از سال 86 تاکنون به ثبت رسیده است و همه توانسته‌اند به بازارهای صنعتی و تجاری راه یابند.
دکتر سید حسین بدیعی با بیان اینکه این اختراعات همگی کاربردی بوده و اکنون در حال استفاده در جامعه است، افزود: سیاست این واحد دانشگاهی بر تولید علم و تجاری‌سازی آن و نیز سمت‌وسو دادن به دانشجویان و اعضای هیات علمی برای ثبت اختراعاتی در راستای رشد و شکوفایی علمی جامعه است و افرادی که مایل به حرکت در این مسیر باشند به‌طور همه‌جانبه از سوی حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه حمایت می‌شوند.
وی ادامه داد: تقریباً 100درصد اختراعات یادشده در حوزه فنی و مهندسی به ثبت رسیده است و به نظر می‌رسد در سایر شاخه‌ها نیز باید استادان و دانشجویان همت و فعالیت بیشتری کنند.
بدیعی وجود دانشکده پزشکی و در کنار آن بیمارستان یک‌صد تختخوابی این دانشگاه را از عناصر مهم در حوزه پژوهش نام برد و تصریح کرددر حوزه پزشکی کارهای زیادی می‌توان در ثبت اختراع و پژوهش انجام داد که امیدواریم با وجود بیمارستان و مرکز بیماری‌های خاص این دانشگاه که زمینه تحقیقات عملی و کاربردی را برای محققان فراهم می‌آورد؛ استادان و دانشجویان در این راه قدم‌های محکم‌تری بردارند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز و پیشرفته این دانشگاه را نقطه عطف و زمینه مهمی در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانست و گفت: «دانشجویان و استادان می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده کنند و در صورتی‌ که طرحی دارای خروجی و پتانسیل خوبی برای عرضه به جامعه باشد به‌طور کامل مورد حمایت دانشگاه قرار می‌گیردپ
بدیعی حرکت دانشگاه به‌تنهایی را در جامعه علمی و پژوهشی حرکتی ناقص دانست و تأکید کردباید صنعت و جامعه خارج از دانشگاه هم به همکاری با دانشگاه‌ها بپردازند و علاوه بر اعلام نیازهای خود به دانشگاه؛ چه در بحث سرمایه‌گذاری و چه در تحقیقات تا به ثمر رسیدن یک طرح علمی همکاری کنند.
وی گفت: این دانشگاه آماده است تا محققانی که در خارج از این مجموعه علمی نیز طرح‌هایی را برای عملی شدن در جامعه دارند کمک و یاری کند و در آن مشارکت کند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار