جنگنده‌های انگلیسی در جنگ با داعش در عراق نسبت به سوریه حملات بیشتری انجام داده‌اند

کمیته دفاع مجلس عوام انگلیس گزارشی منتشر کرد و به تعداد حملات جنگنده‌های این کشور به مواضع داعش در عراق و سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‍‌‌سایت "اسکای نیوز"، یک گزارش نشان می‌دهد انگلیس بیش از 500 حمله هوایی به مواضع داعش در عراق انجام داده است. این در حالی است که جنگنده‌های انگلیسی تنها 65 هدف را در سوریه منهدم کرده اند.

بر اساس گزارش کمیته دفاع مجلس عوام انگلیس، بین ماه‌های فوریه و اوت (بازه زمانی بین 12 بهمن 1394 تا 11 مرداد 1395)، جنگنده‌های انگلیسی مواضع گروه تروریستی داعش را بین 3 تا 7 مرتبه در ماه هدف قرار داده است.

با این‌حال، گزارش این کمیته نشان می‌دهد حملات انجام شده علیه داعش در عراق از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 9 برابر بیشتر از تعداد حملات به این گروه تروریستی در سوریه بوده است.

اما در این گزارش آمده است ناتوانی وزارت دفاع انگلیس از انتشار اطلاعات کافی درباره اهداف در سوریه موجب شده است در این کشور حملات کمتری انجام شود.

"جولیان لوئیس" -- رئیس کمیته دفاع مجلس عوام انگلیس – اظهار کرد ممکن است مشکل از این باشد که مقامات دولت انگلیس باور دارند در سوریه 70 هزار نفر از شبه نظامیان میانه‌رو وجود دارند که در کمپین مبارزه با داعش متحد انگلیس محسوب می‌شوند.

لوئیس گفت: "به ما گفته شد در سوریه دستکم ده‌ها هزار شبه‌نظامی میانه‌رو وجود دارند که می‌توانند متحد ما محسوب شوند. حال پرسشی که مطرح می‌شود این است که چگونه در منطقه‌ای که متحدانی داریم حملات هوایی کمتری انجام شده است؛ در حالی که توجیه ما از وارد شدن به این کمپین مبارزه با شبه نظامیان بوده است؟"

در گزارش منتشر شده به وسیله این کمیته همچنین آمده است اکتفا به گزینه نظامی در سوریه و عراق نمی‌تواند به تنهایی اثر بخش باشد. برای مبارزه با داعش، انگلیس باید راهبردی بزرگتر را در پیش بگیرد. دستاوردهای نظامی در این منطقه به دلیل نرسیدن به پیشرفت در زمینه سیاسی تضعیف شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار