وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

تاریخ انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری اعلام شد/ امکان فرصت شغلی جدید در آزمون استخدامی

حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این هفته با اخبار متعددی روبه‌رو بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم در این هفته با اخبار بی‌شمار و متنوعی روبه‌رو بوده که از جمله آنها می توان به اعلام زمان ثبت نام غیرحضوری قبول‌شدگان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور، فراهم شدن امکان فرصت شغلی جدید در آزمون استخدامی، سلب صلاحیت جذب دانشجو در 9 دانشگاه غیر انتفاعی، اعلام تاریخ انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری، قطعی شدن ممیزی بیش از 2 هزار رشته محل دکتری دانشگاه آزاد، مدرسه بازرگانی تهران فاقد مجوز از وزارت علوم و بازسازی 80 درصد خوابگاه‌های دانشگاه شریف طی 2 سال گذشته اشاره کرد.

نتایج دوره های بدون آزمون و پژوهش‌محور دکتری آزاد 95 اعلام شد

بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اعلام نتایج آزمون های این دانشگاه گفت: نتایج دوره های بدون آزمون دکتری تخصصی و پژوهش محور سال 95 این دانشگاه اعلام شد.

وی افزود: داوطلبان از این لحظه می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.com نتیجه نهایی آزمون خود را مشاهده کنند.

مدرسه بازرگانی تهران فاقد مجوز از وزارت علوم

اداره كل دفتر آموزش عالی غير دولتی وزارت علوم طی اطلاعيه ای مدرسه بازرگانی تهران را بدون مجوز رسمی از این وزارتخانه خواند و اعلام کرد: مدرسه بازرگانی تهران دارای مجوز برگزاری دوره های آموزش عالی آزاد، كلاس های آمادگی  و آزمون های آزمايشی بالاتر از ديپلم از وزارت علوم نيست.

امکان فرصت شغلی جدید در آزمون استخدامی فراهم شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با عنايت به برگزاري دومين آزمون استخدامي مشترک فراگير دستگاه هاي اجرايي در تاريخ 1394/12/21، پيرو اطلاعيه مورخ 95/5/26 بدين‌ وسيله بخش ديگري از شغل‌محل‌هايي كه نتايج آنها نهايي و مورد تأييد قرار گرفته است، شامل وزارت نيرو (شركت هاي تابعه دولتي زيرمجموعه صنعت آب و برق)، سازمان مجري ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي، مركز توسعه تجارت الكترونيكي و وزارت امور اقتصادي و دارايي براي گذر از ساير مراحل استخدامي اعلام مي‌گردد.

توکلی ادامه داد: در خصوص تغییرات ایجاد شده برای شرکت در سومین آزمون استخدامی سال 95 امکان حضور بانوان محترم حداقل در 300 فرصت شغلی فراهم گردیده است.

وی عنوان کرد: لذا ضرورت دارد داوطلبانی كه قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با عنايت به توضيحات مندرج در اطلاعيه مذكور در صورت علاقه‌مندی با مراجعه به قسمت ويرايش نسبت به ويرايش اطلاعات خود از تاريخ 11 مهر لغايت 17 مهر ماه اقدام کنند. 

اعلام ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 95 دانشگاه تهران

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: ثبت نام الکترونیکی غیرحضوری این افراد در روزهای یکشنبه و دوشنبه 4/ 7/ 1395 و 5/ 7/ 1395 از طریق سامانه پذیرش دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران انجام می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: ثبت نام الکترونیکی مرحله اول ثبت نام در این دانشگاه ضروری است و پذیرفته‌شدگان برای تکمیل ثبت نام  حضوری در تاریخ‌هایی که متعاقباً از طریق همین تارنما اعلام می شود به دانشکده‌های مربوطه مراجعه کنند.

سلب صلاحیت جذب دانشجو در 9 دانشگاه غیر انتفاعی

علی آهون‌منش رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی با اشاره به صفر شدن جذب دانشجو در بعضی از مراکز غیر انتفاعی اظهار داشت: اگر مؤسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی بر خلاف آیین‌نامه جاری و ابلاغی وزارت علوم عمل کرده پس از اخطار از سوی کمیسیون گسترش و آموزش این وزارتخانه برای سال تحصیلی جدید از جذب دانشجو ممانعت به عمل می‌آید.

وی یادآور شد: اگر مؤسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی رئیس غیر دائمی، حراست، هیئت امنا نداشته باشند و یا بین اعضای هیئت مؤسس اختلافی پیش بیاید که آن را نتوانند بین خودشان حل کنند وزارت علوم صلاحیت این مرکز دانشگاهی را لغو می‌کند.

تاریخ انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری اعلام شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان مي توانند همزمان با انتشار كارنامه نتيجه نهايي در تاریخ 7 مهر ماه 95 كارنامه نتيجه مرحله اول اصلاح شده خود را نيز مشاهده کنند.

قطعی شدن ممیزی بیش از 2 هزار رشته محل دکتری دانشگاه آزاد

مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازنگری کد رشته محل‌های این دانشگاه گفت: ارزیابی رشته‌ها را همواره خودمان انجام می‌دهیم تا در صورت وجود نقایص، سریعاً الزام رفع را به واحدهای دانشگاهی اعلام کنیم، لذا تاکنون تمام ورودی های جدید و قدیم در رشته محل‌های مجاز و دارای مجوز پذیرش شدند.

علوی فاضل با بیان اینکه ارزیابی رشته محل‌ها بطور مستمر ادامه دارد، اظهار داشت: ادامه پذیرش دانشجویان در هر رشته محل دانشگاه، منوط به این است که در ارزیابی و ممیزی برخی شرایط مد نظر را احراز کنند. ممیزی بیش از 2 هزار رشته محل مقطع دکتری و هفت هزار رشته محل مقطع کارشناسی ارشد قطعی شده، به پایان رسیده و پذیرش برای هر کدام که مجوز قانونی داشتند صورت گرفته است.

اعلام نتیجه دوره های بدون آزمون ارشد به زودی

علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نتیجه دوره های بدون آزمون مقطع ارشد که مختص فارغ التحصیل ممتاز این دانشگاه است، اعلام کرد: فرآیند استعلام معاونت فرهنگی و دانشجویی برای مدارک و شرایط افراد درخواست دهنده تقریبا به پایان رسیده و احتمالا تا پایان هفته یا اوایل هفته آتی این نتایج اعلام می شود، البته درصورت طولانی شدن زمان اعلام نتایج داوطلبان نگران نباشند چرا که در اینصورت آنها برای نیم سال دوم پذیرش خواهند شد.

وی افزود: بعد از اتمام مراحل ثبت نام (در 10 مهرماه) ارزیابی ظرفیت رشته محلها را انجام می دهیم و زمان تکمیل ظرفیت را اعلام می کنیم.

علوی فاضل با توجه به اینکه ممکن است بعد ارزیابی ها، دیگر نیاز به تکمیل ظرفیت نباشد، گفت: افراد پذیرفته شده در صورت ثبت نام یا عدم ثبت نام در واحدهای خود این حق را دارند که در تکمیل ظرفیت شرکت کرده و حتی پذیرش شوند.

سفرهای علمی دانشجویان در انتظار دستوری تازه

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره آیین‌نامه‌ اردوهای دانشجویی اظهار داشت: در این آیین‌نامه که سال 88 به تصویب رسیده بود عمدتا در بخش سفر‌های آموزشی دارای ابهاماتی بود لذا بازنگری و بحث‌های کارشناسی برای آن انجام شد و هم اکنون در انتظار ابلاغ آن از سوی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها هستیم.

بازسازی 80 درصد خوابگاه‌های دانشگاه شریف طی دو سال گذشته

آرانی معاون مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه طی 2 سال گذشته 80 درصد خوابگاه های دانشجویی نوسازی و تعمیرات اساسی تاسیساتی شده‌اند بیان کرد: تلاش‌های بسیاری شده تا خوابگاه های نوسازی شده برای ابتدای سال تحصیلی جدید آماده باشند که خوشبختانه این تلاش‌ها به ثمر نشست.

معاون مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره 20 درصد باقیمانده خوابگاه‌ها که بازسازی نشده اند، بیان کرد: با توجه به استفاده مدام ازخوابگاه‌ها و اینکه عمده دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، خوابگاه‌های باقیمانده به صورت چرخشی و دوره‌ای و نهایتاً در تابستان سال آینده تعمیر و بازسازی می شوند.

اعلام نتایج آزمون اختصاصی واحدهای بین‌الملل در نیمه دوم مهرماه

بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاریخ، زمان و محل مصاحبه 33 رشته آزمون اختصاصی واحدهای بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری تخصصی اعلام شد و دعوت به مصاحبه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.net از تاریخ، زمان و مکان مصاحبه خود مطلع شوند.

دانشیان با بیان اینکه نتایج نهایی پس از انجام مصاحبه علمی مشخص و در نیمه دوم مهر ماه اعلام می شود، یادآور شد: عدم حضور در جلسه مصاحبه به منزله انصراف از پذیرش است.

حضور هیات علمی های فنی در دانشگاه فنی و حرفه ای
مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای بیان کرد: اگر اعضای دانشگاه فنی و حرفه ای بخواهند هیات علمی شوند، طبق بررسی ها باید مدت زمان زیادی صرف این کار شود به همین دلیل پیشنهاد تطبیق کادر آموزشی به هیات علمی فنی را مطرح کردیم.

وی افزود: وزارت علوم با توجه به ضوابط و شرایط خاص به راحتی با عضو هیات علمی شدن اعضای مراکز فنی و حرفه ای موافقت نمی کرد، لذا لغت فنی را (متناسب با نوع دانشگاه خود) به عبارت هیات علمی اضافه کردیم.

وی با اشاره به حدود یک هزار کادرآموزشی در این دانشگاه گفت: از این تعداد، تقریبا 600 نفر واجدالشرایط دریافت حکم هیات علمی فنی بودند که تاکنون حکم 360 نفرشان خورده شده و مابقی به زودی انجام می شود.

بازنگری برنامه‌های درسی در دانشگاه تهران

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: در بازنگری برنامه های درسی، غنی‌تر کردن محتوا با توجه به مبانی تبیین شده در سرفصل‌ها در دستور کار بوده که این اقدام در چند سال اخیر آغاز شده است ولی هنوز برخی از برنامه های درسی قدیمی بازنگری نشده و باید مورد بازنگری قرار گیرند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: از سال گذشته تا به حال 40 برنامه در این دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفت که امید است تا یکسال آینده این رقم به 100 برسد.

اعلام زمان ثبت نام غیر حضوری قبول شدگان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور

ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به زمان ثبت نام دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه در مقطع کارشناسی اظهار داشت: دانشجویانی که تمایل به ثبت نام به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه گلستان دارند باید از تاریخ 7 مهر ماه لغایت 14 مهر ماه با مراجعه به این سامانه نسبت به ارسال مدارک خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: قبول شدگان باید تمامی مدارک خود را به صورت اسکن شده به سامانه گلستان این دانشگاه به آدرس http://reg.pnu.ac.ir ارسال کنند.

حضور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در نهمین جشنواره ملی حرکت

ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم درباره نهمين دوره جشنواره ملی حركت گفت: با توجه به اینکه اهتمام وزارت علوم به این جشنواره و حرکتهای علمی به ویژه در قالب برنامه های جنبی دانشجویان بوده، این جشنواره سوم لغایت پنجم مهرماه در دانشگاه شهیدباهنر کرمان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در این دوره دانشگاههای غیرانتفاعی،پیام نور، علمی کاربردی،فرهنگیان و فنی و حرفه ای علاوه بر دانشگاههای دولتی حضور خوبی دارند همچنان که تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی در بخش نمایشگاهی حاضر می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار