مباحث حقوقی در مدارس کشور باید آموزش داده شود/ زنان گوی سبقت تحصیلات را از مردان ربودند

حضور دانش آموزان در مدرسه و قدم نهادن در راه علم مهم ترین مساله برای پیشرفت آینده کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مدرسه خیر آبادی در منطقه 19تهران بازگشایی شد. در این مراسم کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 19، خيرين مدرسه ساز و انصاری از معاونت ریاست جمهوری حضور داشتند. 

کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در این مراسم اظهار داشت: مدرسه شهید خیر آبادی امروز به لطف خيرين مدرسه ساز به عنوان دبیرستان و هنرستان دخترانه در هفت کلاس افتتاح شد و ما باید تمام تلاش خود را انجام بدهیم که امکانات لازم برای تحصیل دانش آموزان در مناطق محرومی همچون دولت خواه فراهم گردد. 

835 متر مربع زیر بنای مدرسه خیر آبادی 
طوفان خیرمدرسه ساز بیان داشت: موسسه خیریه دانش بستر در سال 94با مجوز وزارت کشور با هدف به سازی و مدرسه سازی کار خود را آغاز کرد و هم اکنون مدرسه تمام خیر، شهید خیر آبادی با زیر بنای 835متر مربع احداث شده است و قرار بر این شده است که این مدرسه مجهز به وسایل هوشمند شود. 

وی ادامه داد: همه چیز را از انسان میتوان گرفت اما علم و دانش را نمی توان گرفت و از آن جایی که بذر دانش در مدارس صورت میگیرد باید در این راستا قدم برداشت و ایجاد محیط های مناسب بستر لازم برای پیشرفت دانش آموزان را فراهم می کند.

انصاری معاون رئیس جمهور در ادامه این مراسم بیان داشت: در کشور وجود 106 هزار مدرسه، بیش از 13 میلیون دانش‌آموز و حضور بیش از 900 هزار نفر باغبانان فرهیخته را باید در نظر گرفت و هیچ مرز زمانی و جغرافیایی برای کسب دانش وجود ندارد، همان طور که پیامبر اسلام( ص) فرمودند اگر هر یک از اسیران جنگی که سواد داشته باشند 10 نفر از مسلمانان را آموزش دهند آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز روز بازگشایی مدارس و مصادف با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است که نقش آموزش و پرورش چه در دوران بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب نقش ممتازی بوده، از جمله شهیدان آموزش و پرورش می توان به شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد که راه و خونشان برای ما کتاب عشق است.

انصاری اظهار کرد: مهمترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن کشور است و سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش سرمایه گذاری عمرانی به معنای واقعی است که تنها به وسیله  مدرسه محقق نمی شود، بنابراین توسعه و سعادت هر کشور در گرو آموزش و پرورش است.

شروع سند تحول در دولت یازدهم، آینده‌ کارآمدی را نوید می‌دهد
معاون حقوقی رییس جمهور اذعان داشت: در دولت یازدهم با شروع اجرای سند تحول آموزش و پرورش و اقدامات وسیعی که در دست اجرا و طراحی است، آینده بهتری پیش بینی می شود اما متأسفانه در نظام آموزشی خلأ‌هایی وجود دارد که با تحول در نظام آموزش بهبود پیدا می کند. 

وی تصریح کرد: با ایجاد پیوند قوی میان آموزش و پرورش، آموزش عالی و بازار کار شاهد توسعه مستحکم‌تر کشور خواهیم بود و باید افزایش مهارت زندگی، حرفه‌ای و قدرت اندیشیدن و خلاقیت را در کنار استحکام کسب دانش تقویت کرد تا دانش‌آموزان بعد از تحصیل با انبوهی از دانش‌های نا‌منسجم روبه‌رو نشوند.

پیوند بین علم و عمل گام تکمیلی آینده
انصاری ادامه داد: اگر بین علم و عمل در جامعه ما پیوند صورت گیرد، دانش‌آموزان بعد از ورود به دانشگاه، آینده شغلی بهتری دارند. 

وی افزود: وجود 3 میلیون و 500 هزار نفر نیروی زبده برای اداره کشور کافی است و افراد باید خودشان کارآفرین باشند زیرا اولین و مهمترین کمبود و مشکل مسئله اشتغال جوانان تحصیلکرده است که در این زمینه دولت یازدهم تلاش کرده تا موانع راه اشتغال را بردارد و با ایجاد سرمایه‌گذاری برای رونق تولید در کشور، باز هم نیازمند نیروی انسانی زبده و کارآمد هستیم.

معاون حقوقی رییس جمهور بیان کرد: میزان مدرسه سازی در سال‌های اخیر توسط خیرین از سال گذشته تاکنون از 78 میلیارد تومان به بیش از 100 میلیارد تومان رسیده و باید تلاش شود تا تجهیز مدارس به کامپیوتر و اینترنت و مجهز شدن دانش‌آموزان به ابزار‌های نوین دانش‌افزایی صورت بگیرد. 

وی اظهار کرد: مدرسه صرفا جای کسب مهارت و دانش نیست بلکه جایگاهی برای پرورش روح بلند انسان‌هایی است که باید کشور را بسازند، همچنین زمانی که صحبت از ارتقای سطح انسانی و اخلاق مدنی می‌شود همه باید از مجرای آموزش و پرورش عبور کنند و این وزارتخانه نقش ریشه‌ای و مؤثری در این زمینه خواهد داشت.

انصاری در خصوص ربودن گوی سبقت توسط زنان از مردان در عرصه تحصیلی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز عرضه خدمات آموزشی به افراد به خصوص به زنان بوده  به گونه‌ای که زنان در عرصه‌های آموزشی و تحصیلی بیشتر از مردان در صحنه بوده‌اند و به طور مثال در کنکور سراسری سال 95، 56 درصد خانم‌ها و 44 درصد آقایان شرکت کردند.

معاون رئیس جمهور گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفته، همچنین آموزش عمومی حقوق در کشور نیز از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار بگیرد بر همین اساس در صدد هستیم تا با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش بتوانیم در سطح مدارس به دانش‌آموزان، آموزش مفاهیم حقوقی دهیم تا این وزارتخانه بتواند نقش مهمی در استقرار حقوق شهروندی داشته باشد.

سعید جابری خیر مدرسه ساز نیز در حاشیه این مراسم گفت : فعالیت در این حوزه کار خیر را به عنوان یکی از الویتها و دغدغه های زندگی ام دنبال خواهم کرد چرا که برگرفته از عقاید خود می دانم.

جابری همچنین به  همه سرمایه گذاران توصیه کرد تا با نقش آفرینی فعال در این حوزه برای ساختن ایران کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.