شرایط دریافت خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی

مسئول خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی گفت:امسال با تمهیداتی که در خوابگاه‌ها صورت گرفت، شرایط کمبود خوابگاه در این دانشگاه برطرف شده است و هیچ دانشجویی بدون خوابگاه نیست.

محمدرضا نیک بین مسئول خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بالغ‌ بر بیش از یک هزار دانشجوی جدید به دانشگاه شهید بهشتی وارد می‌شوند ولی تعداد خوابگاه‌هایی که تقاضا می‌شود کمتر از این آمار است. از این رو شرایط بی‌نظیر نسبت به دانشگاه‌های کل کشور در این دانشگاه برای خوابگاه دانشجویان محقق شده است.

وی ادامه داد: با اشاره به اینکه به تمام دانشجویانی که تقاضای خوابگاه داشتند، ازجمله ورودی‌های جدید و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خوابگاه واگذار شده است، ادامه داد: سال گذشته نیز تلاش‌هایی در این راستا صورت پذیرفت ولی کمی از برنامه عقب بودیم ولی امسال با تمهیداتی که در خوابگاه‌ها صورت گرفت، شرایط کمبود خوابگاه در این دانشگاه برطرف شده است و هیچ دانشجویی بدون خوابگاه نیست.

مسئول خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: البته دانشجویان بین‌المللی‌ دانشگاه شهید بهشتی در خوابگاه‌هایی ساکن هستند که تحت نظر این دانشگاه است ولی مبالغ آن را باید خودشان پرداخت کنند.

نیک بین تصریح کرد: البته با افزایش پذیرش دانشجو در سال های اخیر این بیش از آن با مشکل خوابگاه مواجه هستیم.

وی گفت: سال تحصیلی 95-94 امکان واگذاری خوابگاه متاهلی به هیچ یک از مقاطع مقدور نیست و امسال همچنین هیچگونه خوابگاهی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و اعتراض دانشجویان دختر در شرایطی که جزو اطلاعیه که امور خوابگاهی این دانشگاه صادر کرده باشد در نظر گرفته نشده است.

نیک‌بین یادآور شد: خوابگاه فقط به داوطلبان گروه های ریاضی و علوم انسانی و زبان در سهمیه منطقه یک به پذیرفته شده گان تا رتبه 2 هزار و در سهمیه ها سایر مناطق تا رتبه هزار تعلق می گیرد و همچنین در گروه تجربی در کلیه سهمیه ها به پذیرفته شده گان تا رتبه زیر هفت هزار 500 خوابگاه تخصیص می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار