معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در ارومیه؛

افزایش بیش از صد در صدی اعتبارات آموزش و پرورش/ حقوق فرهنگیان ۸۵ درصد افزایش یافته + تصاویر

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید اعتبارات وزارت آموزش و پرورش بیش از صد درصد افزایش یافته و حقوق معلمان و فرهنگیان ۸۵ درصد ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان غربی که در محل هنرستان شهید عسگری ارومیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان آذربایجان غربی در وزارت آموزش و پرورش گفت: جایگاه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی وزارتخانه در جایگاه مطلوب و خوبی قرار گرفته به طوریکه در حد امکانات موجود و انجام وظایف محوله موفق عمل کرده است.

افزایش بیش از صد در صدی اعتبارات آموزش و پرورش/ حقوق فرهنگیان ۸۵ درصد افزایش یافته

وی بیان کرد: هر اقدامی هر چند کوچک در مسیر تعلیم و تربیت نباید کوچک شمرده شود و نباید هیچ کاری را در امر تعلیم و تربیت ناچیز شمرد شود و باید اهمیت داد.

حجت الاسلام ناصری به کمبود امکانات در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اعتبارات آموزش و پرورش هر ساله رشد قابل توجه می‌کنند ولی وزارت آموزش و پرورش همچنان با مشکلات کمبود امکانات و اعتبارات مواجه هست ولی خوشبختانه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از فرصت‌ها و حداقل امکانات استفاده بهینه کرده است که این خود جای تقدیر دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در زندگی و انتقاداتمان باید به داشته‌هایمان فکر کنیم و در این میان مدیران وزارت آموزش و پرورش در تلاشند تا بهترین امکانات آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کنند اما قابل کتمان نیست که امکانات بسیار محدود است.

افزایش بیش از صد در صدی اعتبارات آموزش و پرورش/ حقوق فرهنگیان ۸۵ درصد افزایش یافته

افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش به ۳۱ هزار میلیارد تومان
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش به افزایش بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش که در قانون بودجه به تصویب رسیده است ۳۱ هزار میلیارد تومان است. این رقم  در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۱۴هزار میلیارد تومان بود ولی هم اکنون بیش از صد درصد افزایش یافته و به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ناصری تصریح کرد: با افزایش بیش از صد درصدی بودجه در وزارت آموزش و پرورش هنوز معلمان ما مشکل معیشتی دارند و هنوز خیلی از مشکلات معلمان کشور حل نشده است.

افزایش ۸۵ درصدی حقوق معلمان
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۸۵ درصدی حقوق معلمان اشاره کرد و گفت: حقوق فرهنگیان در سه سال گذشته با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح رتبه بندی معلمان ۸۵ درصد ارتقا یافته ولی با این حال مشکل معیشت معلمان همچنان باقیست.

وی با اشاره به بدهی و مطالبات فرهنگیان گفت: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید وزارت آموزش و پرورش این وزارتخانه را با ۶ هزار میلیارد بدهی تحویل گرفت اما با تلاش‌های انجام شده امروز در وضعیت مطلوبی قرار گرفتیم.

افزایش بیش از صد در صدی اعتبارات آموزش و پرورش/ حقوق فرهنگیان ۸۵ درصد افزایش یافته

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات آموزش و پرورش جزء دغددغه‌های نمایندگان آذربایجان غربی است، گفت: ارتباط و تعامل مطلوبی بین نمایندگان این استان در مجلس و آموزش و پرورش در دوره نهم و دهم بوده و این وحدت و تعامل و انسجام تداوم دارد چرا که نمایندگان این استان در مجلس همواره دغدغه مسائل آموزش و پرورش را دارند.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش  گفت: در تلاش هستیم تا بهترین امکانات آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کنیم اما امکانات مالی و اعتباری محدود است.

گفتنی است زنگ مدارس در ۴۲ شهر آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور  به صدا در آمد و ۵۴۴ هزار و ۶۲۶ دانش آموز در آذربایجان غربی همزمان با ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور  راهی کلاس‌های تعلیم و تربیت شدند.

در این مراسم زنگ بازگشایی مدارس استان و زنگ سرشماری نفوس و مسکن توسط استاندار آذربایجان غربی، معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در استان نواخته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.